Gå til innhold

Gravid og reise med fly, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med fly idag. Flyet tar 4 1/2 time. Jeg har kjøpt støttestrømper for jeg har hørt at dette er lurt å ha på seg for å unngå blodpropp i beina?(stemmer dette, blir litt redd, er vel ikke veldig vanlig å få dette?) Har også hørt at man må gå mye på flyet, ikke bare sitte i ro. Men hvor ofte bør jeg bevege på beina?

Noen annet jeg bør ta hensyn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 26 uker på vei, hvis det har noe å si?

Skrevet

Det er litt omstridt det med at støttestrømper direkte forhindrer, litt på linje med lotion for å forhindre strekkmerker. Men det gjør iallefall ingen skade å ha det på!

_Drikk masse vann_ (Mineralvann på fly kan gi oppblåst mage. Samme med hvitt brød). Strekk på bena når du føler for det.

Om det ikke er fullt fly og er ledig tre seter siden av hverandre, kanskje du kan legge deg litt nedpå og prøve å sove litt. Lykke til, og god tur:)

Skrevet

Flyet er nok fullt, bestilte den siste biletten, har også min datter på 23 mnd på fanget så blir nok ikke mulighet til å slappe av, hehe.

Takk for svar.

HI

Skrevet

Det er ikke farligere å sitte på flyet enn å sitte ved en kontorpult ... det med blodpropp har jeg hørt bare er en myte, men for all del, det er godt å bevege på seg litt så man ikke får helt numne bein da :-)

Ellers merket jeg at jeg blir ekstra tørst når jeg flyr og er gravid så jeg pleide å kjøpe med et par flasker vann etter sikkerhetskontrollen. (og hvis du faktisk drikker alt vannet får du beveget deg nok til og fra do, ha ha)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...