Gå til innhold

Ammetåke eller burde jeg ta dette mer alvorlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fryktelig distre, glemmer beskjeder, hvor jeg har lagt ting, at jeg har snakket med folk i telefonen. Jeg setter krydder i kjøleskapet.

Jeg kan bruke en hel dag på å rydde, noe som vanligvis tar en time eller to. Og enda når dagen er over er jeg ikke ferdig, ser nesten verre ut.

Hvis vi skal noen plass så glemmer jeg sikkert halvparten av det som skal haes med, enda min samboer minner meg på det. Kan finne på å pakke ned noe helt annet, som f.eks strømpebukse istedenfor bleier.

Jeg blir så sint inni meg når jeg ikke klarer å huske ting. Og jeg blir redd mange ganger. Mange ganger så ringer jeg folk så glemmer jeg at jeg har ringt, legger telefonen fra meg. Husker ikke at jeg har ringt, men kan se det på anropsloggen.

Kan man bli så påvirket av å amme, eller kan det være noe mer bak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at jeg surrer med setninger også når jeg snakker. Glemmer ord og formulerer meg dårlig.

Kan også begynne å fortelle noe, men så glemmer jeg meg midt inni historien. Da må samboer eller andre minne meg på det jeg allerede hadde fortalt.

Huff, er så slitsomt.

Skrevet

Dette virker som litt vel ekstremt til å bare skylde på ammetåken.

Jeg trur du burde snakke med legen din om det. Da tar han sikkert blodprøver av deg og finner ut om du har mangel på noe.. Jern, etc.

Lykke til. Håper du husker å lese svar her iallefall:P

Skrevet

Hehe, ja jeg huske det.

Glemte å nevne sønnen min er to mnd og jeg fullammer.

Har sjekket jernnivået med et stikk i fingeren, var på 10. Ikke så ille det, men ja jeg burde vel traske ned til legen. Men sist jeg var der i sånn samtale etter fødselen glemte jeg å nevne dette, hehe.

Takk for svar. :)

Skrevet

Urinveisinfeksjoner kan få eldre til å bli "midlertidige demente", men vet ikke om det kan skje yngre også. Angst og depresjoner kan også gi lignende symtomer. Men hadde også ville gått til legen for en sjekk ja. Lykke til!

Skrevet

Jeg sjekket urinen min for UVI, var fin den.

Huff, enn hvis jeg begynner å bli dement da. Jeg føler ikke at jeg sliter med angst eller depresjoner.

Er det ingen andre som har opplevd å være distre så ekstremt pga ammingen?

HI

Skrevet

Be om å få scanne hjernen din for å se etter svulster, det fikk jeg. Jeg glemte alt mulig når jeg var rundt 17-18 år. Glemte hvordan jeg kokte spaghetti, husket ikke hvor klasserommet eller gymsalen på skolen var. Men jeg var også plaget med hodepine. Legen sa at dette var symptomer på svulst på hjernen, men er helt sikkert ikke det. Men skader ikke å sjekke=)

Skrevet

Hadde du svulst eller var det noe annet som gjorde det?

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg tror egentlig bare du er sliten.

Men be om en scan av hjernen. Jeg er på sykehuset for dette 2xårlig fordi min mor døde av kreft(div svulst og annen kreft) og føler jeg ikkek an bli for "sikker". Har også sånn som deg da, krydder i kjølen og surr med ord ;-) Er distre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...