Gå til innhold

dere som har vert gravid flere ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når festet hodet seg??? Første gang festet hode seg 2 mnd før terminen. Lurer jo derfor på hva jeg kn foevnte denne gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert hode fester seg før du er i fødsel :-)

Skrevet

Med nr 2 så var ikke hodet festet ei uke før termin. Han satt i seteleie da så han snudde seg to uker før. Har inntrykk av at hodet fester seg for de aller fleste men det trenger ikke være helt fast sånn som med nr 1. Jeg husker hvertfall jordmor klarte å rugge litt på hodet med nr 2 og det klarte hun ikke med nr 1.

Skrevet

Som oftest festes ikke hodet 2. gang. Derfor må man legge seg ned og ringe ambulansen hvis vannet går.

Skrevet

Hæææ? Hva mener du med at hodet ikke fester seg 2.gang???

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Haha. Somregel fester hodet seg senere andre gang enn første gang. Du trenger mest sannsynlig ikke legge deg ned om vannet går heller :-) Det må du bare hørem e sykehuset du sogner til hvordan dep raktiserer dette

Skrevet

HUH! Nå ble jeg nervøs,altså!! :) Så for meg at jeg måtte kaste meg på rygg i det vannet går!

Har hørt at hodet fester seg som regel senere med nr 1 enn nr.2. Men aldri hørt det med å legge seg ned. Nei,men da kan jeg kanskje ta det med ro igjen. Skal uansett nevne dette for legen min ved neste kontroll. Så får jeg høre hva han sier. :)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Tror det er opp til ethvert sykehus hva man skal gjøre. Her på ahus vet jeg om mange hvor vannet er gått uten h/festet og de har bare kunnet komme inn på sykehuset uten ambulanse. For man gjør jo somregel ikk de helt store bevegelsene på vei til bilen heller.. :- p

Skrevet

Med min nr.3 gikk vannet prematurt, snakket med sykehuset og fikk ikke beskjed om å legge meg ned, ei heller kom det ambulanse. De ville bare jeg skulle komme inn med en gang, men tok en drøy time.

Det med hode og vannavgang er fordi ved noen tilfeller kan navlestrengen snurre seg rundt halsen. Er baby godt i hodeleie, uten skikkelg feste er dette lite sannsynlig at vil skje.Når vannet har gått, skal du være obs på om du kjenner liv.

Snakk uansett med din lege/jm/gyn om rutinene de har der du skal føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...