Gå til innhold

Hvordan ALLE kan bidra til å stoppe overgrep:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan ALLE bidra til å stoppe overgrep. Ved å slutte å bekytte ektemenn og kjærester, sønner og brødre, kompiser og bekjente. De fleste kjenner noen som slår kona eller grafser på barn, kanskje vet vi det, kanskje aner vi det, kanskje vet vi det ikke. Hvis ALLE slutter å bekytte disse overgriperne, DA får man bukt med problemet!

Det er nesten alltid noen som vet at det foregår upassende ting, men vi bekytter overgriperne ved å bortforklare og nekte å se det innlysende.

Langt bedre metode enn kastrering, kappe hender osv som foreslås i annet innlegg på side her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og noen holder munn for husefreden s skyld..Mange tragisk sjebner og syke foreldre,og altfor mange GODTROENDE mennesker...

Skrevet

Ta med koner, veninner, ,mødre osv. Det er ikke bare menn som begår overgrep.

Skrevet

Jeg opplevde ting jeg godt kunne vært foruten som barn og ja, hadde voksne rundt seg hørt på meg og ikke oversett det hadde det hjulpet veldig. Hvor vidt det er streng straff er jo i grunnen helt irrelevant så lenge det største problemet er at overgrepene ikke blir "sett".

Skrevet

Signerer denne, jeg driver selv å sjekker ut en bekjent jeg har mistanke ovenfor. Gir meg ikke før jeg kommer til bunns, kommer også til å kontakte politiet så fort jeg har fått sjekket ut et par ting etter ferien, ikke mulig å finne utav det før den tid, og jeg vet politiet ikke gjør noe før jeg har noe håndfast heller. Har allerede snakket med dem litt om det.

Skrevet

OG- en annen utrolig viktig ting; alle må lære opp ungene sine til å vite hva som er lov og ikke lov mht kropp og berøring. Man må selvsagt pakke det inn så et lite barn forstår (og ikke sette griller i hodte på dem)- men jeg mener det er utrolig viktig å forklare at enkelte ting har voksne ikke lov til å gjøre med barn- og skulle det skje så MÅ de si fra. Mange barn skremmes jo til taushet, og da kan jo overgrepene foregå i årevis..

Skrevet

Må bare signere denne tråden, det står mye bra her. :)

Vi har ansvar for våre medmennesker. Å overse sannheten og prate den bort er ikke riktig ovenfor noen.

Det med å lære ungene grenser er også viktig ja :)

Skrevet

Hvis man ikke beskytter ofre, beskytter man overgripere - så enkelt er det!

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke om noen. Men hadde jeg kjent noen så klart jeg måtte ha gjrort noe.

Skrevet

Det værste må være når POLITIET beskytter overgriperne. Når jeg var 10 år ca. ble jeg veldig tydelig gjort overgrep på av en nabo som brukte å passe meg helt siden jeg var liten. Vi hadde flyttet og jeg var bare på besøk hos han, men jeg hadde blitt gammel nok til å skjønne at de tingen han gjorde med meg var veldig galt! Dette fortalte jeg til min mor som anmeldte dette til politiet. Og dette hadde visst skjedd med flere nabo-barn, men politiet gjorde ikke en dritt! Hvorfor? Fordi han var for gammel, han fikk en advarsel. Er det mulig?

Skrevet

Hmm.. jeg tror dette er såpass tabu, så det blir noe man ikke "snakker om".. Jeg kjenner ingen overgripere, men har hørt rykter.. Men ingen snakket om det direkte - bare om at han hadde tafset på jentene sine. Typen var forøvrig ekkel, hele han.. Får grøsninger bare jeg tenker på han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...