Gå til innhold

Noen her som er utdannet barnevernspedagog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er studiet? I studiebeskrivelsen står det at det krever ca 40 timer pr uke, men stemmer det? Er egentlig interessert i å ta det på deltid, men det tilbudet finnes ikke der jeg evt. skal gå. Og er det lett å få jobb etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utdanna sosionom, ikke b.v.pedagog, men vi hadde mye undervisning sammen med b.v.pedagogene, og arbeidsmengden er ca. lik. Og det er helt klart ikke 40 timer per uke!! Om du ønsker å lese abolutt alt av pensum + litt til, kan du sikkert komme opp i den mengden. Jeg fikk B i alle fag, og tror ikke jeg brukte mer enn 20 timer per uke, maks! Det er ganske lett å få jobb.

Skrevet

Også sosionom, men det er jo tilsvarende utdannelse. 40 timer er nok litt i overkant synes jeg. Klart det er perioder der man jobber såpass, men absolutt ikke gjennom hele studiet!

Skrevet

Tar du det på deltid er det vel ikke noe problem å ta det et annet sted enn i nærheten? Plenty av folk som pendler langt, er jo bare snakk om noen studiesamlinger i året.

Jeg tok det på deltid for en del år siden. Studiebelastningen var ikke noe i nærheten av førti timer i uken. Hadde 100% stilling ved siden av (med permisjon i samlingsperiodene) og leste fag kanskje en time for dag, mer i eksamens-/prosjektperioder.

Skrevet

Jeg er utdannet sosionom. Følte jeg kunne sove meg gjennom studiet. Var lite krevende for å si det sånn. Og jeg gikk ut med svært gode resultater. Leste litt rett før eksamen, ellers var jeg bare på de obligatoriske forelesningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...