Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Er dere forsiktige med alkohol? Man tester jo negatvit når det er tidlig, så man kan jo egentlig aldri vite om man er gravid når man tar et glass..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Vi hadde i grunnen ikke planlagt å bli gravide, var vel mere "skjer det så skjer det". Tror forøvrig jeg hadde tatt noen glass den dagen jeg mest sannsynlig ble gravid, men ikke etter det. Tror det er litt foskjell fra person til person hvordan de gjør det, men hadde vi prøvd over lang tid så tror jeg nok jeg hadde tatt meg en drink innimellom ja. Men så er ikke jeg av de mange "hysteriske" som holder seg unna alle slags ting i løpet av svangerskapet heller da:)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Hvis du tenker deg en syklus på 28 dager, så blir egget befruktet omkring dag 14, så bruker det kanskje 6-8 dager på å vandre ned og feste seg i livmoren. Da er vi oppe i 20-22 dager. Videre tar det en stund før morkake dannes og navlestreng og hele den pakka, så at det de neste 6-8 dagene før man tester posivtivt vil skade med alkohol tviler jeg ganske sterkt på. Embryoet får jo ikke overført noe fra deg ennå da. Hvis du vil ta forhåndregler vil jeg latt være i den siste uka i syklusen å drikke. Men tror ikke det er nødvendig... Det er nok verre for de som ikke vet når de har ikm og kanskje ikke har planlagt å bli gravide. Da kan det jo gjerne ta en god stund før de oppdager det...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Jeg ble gravid når jeg var stup full etter en sommerfest. Det samme har skjedd venninnene mine.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Det er viktig å kose seg i prøveperioden også, slik at hjernen får koble litt av..kroppen sier fra hvis du er gravid og tar et glass, snakker av erfaring:)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Samme her. Vi prøvde i flere år og jeg tok et glass eller 10 når jeg følte for det. Livet kan ikke stanse opp, for vet aldri når eller om man blir gravid. Jeg er vel heller ikke hysterisk nå under graviditeten. Bor på gård så drikker upasturisert melk. Jeg spiser spekeskinke (serranoskinke er det BESTE jeg vet!!) og tar meg gjerne et glass rødvin til god mat.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 Jeg tror faktisk jeg var alkoholfri HELE svangerskapet jeg Vi hadde prøvd i kanskje 2-3 mndr, og vi hadde vært på ferie osv. Så vi slappet av og koste oss med god drikke og det som hører til. Men plutselig i 3 mnd med prøving, så fikk jeg avsmak bare av å tenke på alhokol. Da hadde jeg ikke drukket på flere uker. Tok en test, og den var positiv. Var 4-5 uker på vei Så her ordna kroppen opp sjøl Selv testet jeg meg når mensen var sen, og tenkte at dette IKKE skulle diktere livet mitt, så jeg skulle leve som vanlig frem til pos. test. Og det gikk meget bra
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 helt enig, det må være lov å kose seg!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 Men husk at alkohol reduserer fruktbarheten også da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå