Gå til innhold

Han liker ikke MME


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lite melk, hele dagen egentlig og spes om kvelden. Ammer kjempeofte for han blir fort sulten igjen etter å ha spist. Hva gjør jeg nå da, når han ikke liker MME? Er det forskjell på smaken på de forskjellige? Har bare prøvd NAN...

 

Har til nå ikke klart å øke melkemengden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 6 uker snart

Skrevet

Prøv Hipp, bedre smak på den. Stor smaksforskjell ute og går. Husk tran i tillegg!

Skrevet

Det blir i hvertfall ikke lettere å øke mengden hvis du gir mme. Jeg ammet mine opp til en gang i timen i økeperioder i den alderen.

 

Mme vet jeg egentlig ingenting om, men det jeg har smakt var ikke godt :-P Kanskje høre med HS?

Skrevet

Har du prøvd å ringe ammehjelpen og høre hva du kan gjøre? Vet at det er flere ting som skal øke melkeproduksjonen :)

Skrevet

jeg slet også veldig med å få opp produksjonen, og pumpet meg til og med en gang i timen i over 14 dager. sto opp annenhver time på natta for å pumpe med fikk aldri it mer enn 40 ml. når jeg ammet brukte jeg hjelpebryst .

 

Ingenting av dette hjalp, jeg prøvde nesespray og kvalmestillende for å få igang og lette melkestrømmen.

Fortsatt ingenting.

 

Det er ikke alle som klarer å amme,så jeg synes det er frekt å si at det ihvertfall ikke blir lettere å øke melkemengden hvis man gir MME...

 

Prøv ut de forskjellige leverandørene du, og hvis han ikke vil drikke fra flaske så gi fra hjelpebryst. Det er en flaske du henger rundt din egen hal og trekker en tynn slange frem til din brystvorte. Da suger han melk fra brystet ditt og samtidig fra flasken rundt halsen din.

Då slår du to fluer i en smekk. Han tømmer det du har av mel og får i seg nok mat til at han blir medt med MME.

 

Lykke til...

Skrevet

oj, her manglet det visst noen bokstaver...

Skrevet

Hei

 

De forskjellige merkene vil nok smake litt forskjellige ja. Så her må man bare prøve seg frem. Dersom du får til å pumpe deg, så kan et triks være å blande mm + mme for å venne de til smaken...

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Eldstejenta vår likte ikke NAN (og det forstår jeg godt, smaker jo herk!). Gikk over på Collett, og da ble hun fornøyd=) Har hørt om flere unger som foretrakk collett fremfor NAN.

Skrevet

Jupp, prøv forskjellige typer. Du har collett og hipp også som begge smaker hakket bedre enn nan.

Skrevet

Var ikke frekt ment, men det er jo fakta at det ikke øker med mme..? Hvis man ikke har nok melk må man jo mme, men da må man jo regne med at produksjonen sykner.

Hjelpes, enkelte er sykelig hårsåre.

Skrevet

Takk for svar:)

 

Har ikke klart å øke melkemengden på 14 dager, og han spiser ivertfall hver 1,5 time, om ikke oftere... dette er hver dag, så tviler på at han har økedøgn i 14 dager.

 

Jeg skal kjøpe et annet merke å se. Orker ikke amme hver 1,5 time om natta lenger, mangler søvn. Jeg får jo aldri falt til ro, før han våkner og skal ha mat igjen.

 

Pumper meg også, hvis han for en gang skyld sover litt lenge på dagen, slik at jeg ikke mister melka.

 

 

Skrevet

Å amme hver time eller oftere er ikke det minste uvanlig med et barn på 6 uker. La han ligge hos deg på natta så slipper du stå opp for å amme.

Skrevet

Her i huset ammet jeg også hver time-1,5 time fra babyen var født til han var to måneder. Det løsnet etterhvert. Hvis ungen har rikelig med våte bleier så har du nok melk.

 

men for all del.... prøv et annet mme-merke hvis det er det du ønsker.

Skrevet

Når jeg får ut lite av pumpa så merker jeg at poden får ut masse mer når han drikker...suger nok på en anen måte.

 

Drikker også amme tea her....ca 3 kopper om dagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...