Bolle_i_ovnen Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Jenta mi er på fjerde dagen med feber og i skikkelig dårlig form.. Var hos legen i går, hun klarte ikke å se noen spesiell grunn til feberen.. (tok urinprøve og blodprøve) Hun har hverken sår hals eller vondt i ørene, og er ikke tegn til forkjøla.. Skulle ta kontakt igjen dersom feberen ikke avtok.. Og det spørs om jeg ikke ringer og maser allerede i dag... I dag er hun enda slappere enn i går, har klart å få i henne litt drikke, men hun kastet opp igjen over hele stua! Omgangssyke? Har ikke hatt diare og kastet opp bare denne ene gangen... Ellers får jeg i henne små slurker med vann og juice men mat nekter hun.. Er det vanlig at omgangssyke innledes med flere dagers (høy) feber? Hva annet kan det være? Har ikke noen erfaring med syke barn ettersom hun er min første, og blir jo såklart bekymret for lille gullet mitt... Takk for svar:)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Det er helt sikkert ikke farlig, men hvis hun har problemer med å holde på væske, er det ikke dumt å følge nøye med! Så små kan lett bli dehydrerte, så jeg vil ikke synes det er hysterisk å ringe legen igjen i dag. Pass på at du blir tatt alvorlig, ellers be om en fornyet vurdering av en annen lege (det har du faktisk krav på!) Har hun høy feber? Hvordan reagerer hun på paracet? Det første legen har sett på hos mine barn når de har feber, er om nakken er bevegelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå