Gå til innhold

hva syns dere om Syverine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes om det? Hva er det?

Skrevet

Seriøst? Da jeg leste bare overskriften trodde jeg det var en type medisin, men når det så sto "fint?" i innlegget mistenkte jeg jo at det ikke var det.

Du kan da ikke for alvor vurdere å kalle ei jente det?

Skrevet

Nei! ikke ofte jeg sier NEI men nå sier jeg NEI.

regner med at dette er tull.

Skrevet

Nei beklager altså, grusomt. Ikke ofte jeg heller kritiserer navn, men denne tok kaka for meg.

Skrevet

jeg er så møkk lei av jentenavn som opprinnelig er guttenavn med en feminin endelse!! Kjellfrid, Perlaug, og nå Syverine!!! Kan dere ikke kalle jentene deres JENTENAVN!? HVa med Pernille, siri, lene osv? Ikke maskulint nok??

Skrevet

Forferdelig navn. Jeg tror heller ikke at det noe egentlig navn. Er i alle fall 3 eller færre i Norge som heter det.

Skrevet

det er et ordentlig navn, min oldemor het det ;)

Skrevet

ville aldri kalt ungen min for det ihvertfall

Skrevet

Navn har jo med vane å gjøre, men det er kanskje en grunn til at dette navnet har dødd ut... Rar blanding av jente og guttenavn. Gutten min har et sjeldent navn, men det er fremdeles 2000 i landet som heter det, selv om de fleste snart nærmer seg grava ;-) Er nok mange som synes det er et rart navn, husker svigerfamilien brukte litt tid på å venne seg til det. Men når man venner seg til et navn, så pleier det å bli fint. Navn har stort sett med assisiasjoner til personligheter å gjøre.

Skrevet

Hadde en kar baki slekta som het Anus jeg også, og en som het Primus, men ikke dermed sagt at det blir fine navn av den grunn.

Skrevet

Så har begge de navnene også dødd helt ut!

Skrevet

Synes det litt tungvindt å si det.

Skrevet

heller primus som noen skrev her opp :P

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Høres ut som en medisin som er brukt i infertilitetsbehandling.. Tror du kan gå for noe annet..

Skrevet

Greit nok at en oldemor heter det, men jeg ville ikke belemret en baby med et slikt navn. Beklager.

Skrevet

Det har da også Syverine...

Skrevet

Jeg synes det var et grufullt navn.

Skrevet

Ikke det verste jeg har hørt, på langt nær. Men synes om man døper barnet den type navn bør det ha en historie. Oppkalling e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...