Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Gutten vår på 9 mnd har fått vannkopper. Så det nå på morningen. Er noen rundt rompa og på hoftene. Han virker i god form ellers. Vi har bestillt billetter til Tusenfryd i dag-- har flere barn som har gledet seg. MEN, kan vi dra selvom småtten har vannkopper, eller er det skikkelig "fy fy" i tilfelle smitte?Ungene har virkelig gledet seg til dette...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Han er fortsatt smittsom. Syns ikke du skal ta han med ut siden det dråpesmitter. Det er VELDIG smittsom nå. Andre folk som er i tusenfryd kan få det.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Jeg er nok litt streng sånn sett og mener man skal skåne omverdenen for den type smitte. Folk flest har had, eller tar ikke skade av å bli smittet av vannkopper, men så finnes det de som faktisk kan bli alvorlig syke, i værste fall bli invalide eller dø av det også. Kan eventuelt en av dere dra med de andre barna og den ene bli hjemme, besteforelder/ andre kan passe den minste noen timer, eller være med?
Gjest Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe. Det som er litt skummelt er at det er dråpesmitte så andre kan få det. F.eks voksne som er i tusenfryd og det kan faktisk være farlig.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Jeg synes du skal dra. Sant nok at noen (gamle) kan bli alvorlig syke, i værste fall bli invalide eller dø av vankoppe-viruset. På den annen side kan det jo hende at noen (barn) nettopp oppnår å få vannkopper nå i august takket være at du tar med baby. Derved kan disse reddes fra å bli alvorlig syke, i værste fall bli invalide eller dø av vankoppe-viruset når de en gang blir gamle :-)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 HI Da dro mann og barn. Jeg og junior ble hjemme.Tenkte på det uansett vet jeg jo ikke hvordan formen hans blir utover dagen. Liker ikke å ha det på samvittigheten at han kan smitte andre..
Lilleleen Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 det var lurt, selv om de med barn sikkert er kjempeglade for at barna får det, for da er de ferdige med det, så kan det være kjempefarlig for andre voksene rundt. F.eks ei som er gravid og ikke har hatt vannkopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå