Gå til innhold

Langtidsprevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter unge nr.2 så ønsker me å vente iallefall fire år før me får neste mann. Etterpå må det gjerne komme fleire, trur eg, så eg vil helst holde meg unna p-sprøyter og anna som kan gje fertilitetsproblemer. Eg tåler veldig dårlig p-piller, tålte trionetta i mine glansdager som tenåring, men fekk mykje bivirkninger av dei etter 6år. Etterpå prøvde eg "alt" av p-piller og p-sprøyter, men alt gav bivirkninger. Så eg gav opp, og me praktiserte den ikkje så veldig gunstige hoppe av i svingen metoden. No har me ikkje så veldig lyst å gå tilbake til den, då den både er stress og såpass usikker som den er.

Såh:

- er det nokon som tålte p-piller betre etter ein fødsel og to, enn dei gjorde før?

- anna prevensjon som dåke har god erfaring med?

- kobberspiral vs hormonspiral?

- pessar; er det like stress som eg mistenker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig vil jeg anbefale hormonspiralen, bortsett fra at jeg har mistet menstruasjonen så har jeg ikke had noen bivirkninger av den, og jeg må si at jeg ikke savner den menstruasjonen noe nevne verdig heller ;-)

Har ikke had noen god erfaring med p-piller og p-sprøyte, ble humørsyk av dem, mildt sagt. Med hormonspiral så er jeg faktisk hyggeligere av meg også siden jeg slipper PMS plagene, eller hva man nå kaller dem.

Skrevet

Hei og hopp :o)

Jeg har vært gjennom p-sprøyte (gikk opp ti kilo), p-piller (ble gravid) og minipiller (blødde konstant i 3 mnd).

Nå bruker jeg p-ring og er kjempefornøyd! Ingen bivirkninger, enkel å bruke og skal bare byttes ut hver 3. uke. (3 uker i og 1 uke uten) Mensen har blitt regelmessig og LITEN (hurra!) :o)

Skrevet

Ok, så det ser ut til at lokale hormoner er greia, sjølv for oss p-pille troll.

At mensen forsvinner/minker er jo nesten bedre enn prevensjonseffekten, he he.

Skrevet

Verdt er forsøk, vet mange som ikke har tålt p-piller som har vært fornøyd med hormonspiralen, at den er vel det sikreste prevensjonsmiddelet hvis man ser bort fra avholdenhet og sterilisering er jo en annen god ting.

Skrevet

avholdenhet og sterilisering.....det må bli nei. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...