Gå til innhold

noen fremtidlige unge førstegangsforeldre her??


krepsen1988

Anbefalte innlegg

Jeg har nemlig nettopp fylt tallet 21, ingen utdanning eller jobb... Veldig redd, for ingenting ligger liksom tilrette. Vil veldig gjerne beholde det vesle "kreket" er det noen som er i samme siturasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :)

 

Er i nesten samme situasjon, bare det at jeg er 18 år og har nesten utdannelse :P

jeg er enda livredd for at det ikke skal gå bra men jeg har fått kjempemasse støtte fra familie, venner og kjæresten + hans familie.

det er nå 1 mnd siden jeg bestemte meg for å beholde barnet, først var jeg fast bestemt på å ta abort men etter en stund med mye tenking fant jeg ut at jeg ikke var sterk nok til å ta den avgjørelsen.

 

men jeg kan si til deg det mange har sagt til meg: alt går bra tilslutt :)

det man ikke må gjøre er å stresse med ting, da sliter du deg ut både fysisk og psykisk.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

er ikkje helt i samme situasjon, men tenkte nå eg skulle svare, siden eg også er ung mor... eg er 21 år har en datter på snart 2 1/2 år og er i min 11 uke med nr 2... eg er jo utdannet hjelpepleier og i full jobb..

 

men uansett så er det no gode støtteaperat på nav med fødselspenger og slikt.. og om du får deg jobb i ca 6 mnd av svangerskapet er nav pliktig tilog betale deg det fullebeløpet du får av arbeids giver ut permisjons perioden din,,,

 

og så er det ulike støtteordninger for utdannelse etter permisjon og hjelp til bhge kostnader,,,

 

eg veit ikkje om du blir alene eller ikkje, da blir det jo strengere med en gang for da skal andre parten ha inntekt.

 

hoper ikkje dette bare ble et eneste rot da:)

 

lykke til framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=)

er 19 år og gravid for første gang. ingen utdannelse, dårlig betalt jobb og en samboer som går sykemeldt =/

er 12 uker på vei, og tross manglende utadanning å litt stusselig økonomi var det aldri tvil om vi skulle beholde det eller ikke. selv om begge hadde kunnet tenke seg å få ferdig utdanning og få gode jobber, fant vi ut at det er bedre å ta imot den sjangsen man får=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Jeg er og 19 år og gravid! Er ikke ferdig med utdanninga mi, men er godt på vei, når jeg går ut i permisjon har jeg 4 mnd igjen va lærligtida mi.Tjener ikke akkurat så mye som lærling, så var litt beskymra der, men samboeren min har god jobb og tjener gode penger. Er bare til å vær fornuftig og priotere hva en skal bruke penger på..

Masse lykke til alle sammen :D

 

Lise

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei du =) er 19 år ingen utdanning og ikke fullført vidregående.. jobber hverdag men gjennom ett vikarbyrå har greit betalt med penger og tenkte aldri på og ikke beholde ungen :) men har nå hvert sjukmelldt omtrent 2 måneder og er 4 måneder påvei.. veldig vaskelig situasjon men med god støtte så hjelper det! lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:) er 18 år og gravid med førstegullet! Har ikke utdanning, men det skulle jeg vente med uansett. Har jobbet som vikar i bhg:) Har kjæreste og masse støtte i form av familie og noen venner! Dette greier man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid når jeg var 17, og fødte en sønn da jeg var 18 år.

Jeg var under utdanning, men tok et år fri fra skola(videregående), og fortsatte utdanninga når gutten var et år.

Fullførte utdanninga, og har hatt (litt til og fra) arbeid etter da. Det er nå snart 12 år siden, og kan vel ikke si annet enn at det gikk bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...