Gå til innhold

Er svineinfluensaen mer farlig for baby enn oss andre??

Anbefalte innlegg

Gjest mortillitenprinsesse
Skrevet

Huff, skal ut og reise, og vet ikke lengre om jeg egentlig vil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fordi imunforsvaret til de små er ikke så sterkt enda.

Skrevet

OK - bør man unngå å reise med baby til utsatte steder?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hva som regnes som ekstra smittsomme steder nå og smittet kan man jo bli her i Norge også. Det skal dog sies at de 88 som er smittet her til lands er i hovedsak smittet i utlandet. Jeg var nettopp i Kroatia uten tanke på svineinfluensaen (har ikke lest at de har tilfeller der, men det har de sikkert) og det var heller ikke et tema om vi skulle dra eller ikke. Men tror nok ikke vi hadde valgt å dra til typiske høyrisiko-steder uten at jeg vet hvilke land det er.

Skrevet

Slik jeg forstår regnes England for tiden som høyrisikoland... Det er sikkert fordi det er jo et særdeles 'internasjonalt' land, med forferdelig mange ut- og innreisende til enhver tid...

Skrevet

Sjekk Folkehelseinstituttets sider (www.fhi.no) og søk på svineifluensa. jeg kikket der nå, og per 15. juli så regnes Spania og England som risky områder. men også andre land som kanskje ikke står på listen men som er typiske turistmagneter, som Italia, hellas og Kypros var nevnt. Vet ikke om det dermed er sagt at man frarådes å reise dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...