beautiful Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Lillegutt på 6mnd har hatt diaré i 12 dager nå. Var hos på legevakta på fredag pga at jeg syntes jeg ikke fikk i han nok væske og mat, der tok de crp (?) og lyttet og klemte her og der, men han var helt fin sa de. Dro hjem med beskjed om og få legetime hvis han ikke var bedre til onsdag (idag). Han var ikke noe bedre i mårest så jeg ringte og fikk time. Der tok de avføringsprøve, og lyttet og klemte og alt var fint. Venter på svar på avføringsprøven da. Det jeg trenger hjelp fra dere av, er at jeg glemte og si alle symptomene. Så jeg er litt redd kanskje han er ordentlig syk, men siden jeg ikke sa alle symptomene så har legen utelukket dette... Symptomene han er: Diaré (opp til 9 bæsjebleier om dagen, totalt flytende med masse slim) Dårlig eller ingen matlyst Sover dårlig Er litt surkete, men ikke noe spesielt nedsatt allmenntilstand Og det jeg glemte og si: Han svetter UTROLIG mye, uten og være varm/ha feber! Hva kan det være for? Vet at mange kommer til og si at det sikkert er tenner på vei, men han fikk 2 tenner for over 3 uker siden, og da hadde han ingen symptomer på tannfrembrudd. Og han ble jo syk ETTER han fikk tennene.... Uff, jeg vet ikke jeg.. Er kanskje litt på tuppa. Her jeg bor er det 4 barn som har blitt smittet med E-coli, men det er jo ganske utelukket da.. Han ikke vært i kontakt med andre barn eller barnehage heller. Ingen andre i familien som har vært syke.. Legg ut på skravle noen? Anonym
?en til? Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 jeg hadde villet ringt legevakten, og fortalt om alle symptomene, en skal jo ta diare hos småbarn på alvor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå