Gå til innhold

Når barnefar røyker hasj......... ang foreldreansvar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ikke sammen lengre, heldigvis, men har fått to nydelige barn sammen.. Han røyker hasj og gudene vet hva han putter i seg. Så derfor er han utilregnelig både i handling,humør og eier ikke evne til å ta beslutninger, verken for seg selv eller ungene.

Kan jeg kreve urinprøve av han for at han skal få beholde foreldreansvaret??

Prøvene må selvfølgelig være rene...noe de ikke kommer til å være.... Så mister han foreldreansvaret da??

Han har ingen tid sammen med ungene, er mer opptatt med å sove, være med kompiser, se film osv... Så hva er vitsen sier nå jeg..... guttunger............og naive meg som trodde han kunne forandre seg!

vet ikke om jeg skal le eller grine......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han mister ikke automatisk foreldreansvaret. Det må du nok til retten for å ordne, og det er vanskelig å få fratatt noen foreldreansvaret. Så du har ingen garanti der heller for at han mister det, selv med urene urinprøver.

Men hvorfor sender du ungene til så mye samvær, da?

Skrevet

Du får ikke tatt fra ham foreldreansvaret på et slikt grunnlag og du har ingen mulighet til å kreve noe som helst så i måte.

Det du kan nekte er at han skal ha omsorgen for barna. Om du har hovedomsorgen kan du blånekte samvær og forlange at han tar saken til retten for å få det, og i retten kan du komme med narkotikapåstander etc. Da er det mulig retten vil forlange rene urinprøver for at han skal kunne ha samvær alene. Samvær under tilsyn vil han få uansett.

Skrevet

Ok, nei retten tror jeg vi holder oss unna.

Hva mener du med så mye samvær??

Han har ikke noe samvær med de i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...