Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Er utrolig sliten, slapp å svak for tiden.. Så idag kjøpte jeg Ibux, har tatt 5 på veldig kort tid.. Ibux 200 mg alså.. Det er vel ikke noe farlig det?? Er bare blitt så veldig tung i hode, så må spørre om noen vet noe om det her.. Vil enda ta fler, for jeg føler ikke at det hjelper, å så svak som jeg er nå så tar jeg sikkert fler, er det lurt?? Jeg aner ikke hvordan det her er.. Det står jo på pakka at man egentlig bare skal ta 2 om gangen..
Gjest ->>- Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Øh... "Det står jo på pakka at man egentlig bare skal ta to om gangen." Forhold deg til det du. Dessuten er det ingen virkestoffer i ibux som motvirker "slapphet, svakhet og slitenhet." Nei, det er ikke lurt å ta flere. Snakk med legen din.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 kjøpte de fordi jeg har vondt i hode å må prøve å få sove.. Sov ikke forje natt, så måtte finne på noe.. Derfor kjøpte jeg Ibux, det skulle hjelpe..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Ibux er smertestillende, og ikke oppkvikkende. Da må du skaffe deg noe speed på gata, gitt. Og så får du håpe at du ikke får blødning i magen. eller har magesår fra før(noe som øker blødningsfaren). Og at nyrene dine er sterke, slik at du ikke får nyresvikt. Det skal nok litt mer til før nyrene ryker enn 1000 mg, men ro deg på inntaket nå, ellers kan det gå helt galt. Hvorfor i all verden tror du Ibux kvikker deg opp?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Det er i utgangspunktet ikke farlig å ta 1000 mg Ibux på et døgn, men om du er gravid, må du over på paracetamol. Og da er det farlig - faktisk i visse tilfeller også dødelig - å ta mer enn anbefalt døgndose.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Syntes du skal la være å ta flere ja, er nok ingen fare sånn akkurat nå men flere er ikke bra. Jeg sliter med permanente smerter og bruker ibux (har sterkere og men de tas bare ved veldig behov.) og legen sier jeg max skal ta 4-5 per dag og da er min kropp veldig vant med smertestillende etter flere års bruk. (tar sjelden mer en 2 på en dag siden jeg er vant med smerter da.) At du er sliten og slapp hjelper det overhode ikke mot, ibux hjelper mot smerter og mot feber det er det. Så om du ikke har vondt i hodet lenger men bare er tung og slapp er det eneste som hjelper å prøve å få hvilt ut. At det kan være en reaksjon på mye smertestillende, ja det er mulig, hvis kroppen din ikke er vant til å få smertestillende og plutselig får 5 tabeletter på kort tid så kan det jo hende. Men er nok heller manko på søvn som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Ikke at det kvikker meg opp.. men hvis det fjerner noen av smertene jeg har, så blir jeg nok kvikkere.. For må få gjort noe med smertene, for eller så blir jeg bare mer å mer sliten å svak, er en grunn til at jeg er sliten å svak.. Det er fordi andre smerter tar på.. Om jeg er gravid igjen vet jeg ikke.. Kan være.. men kan ikke få flere nå.. kan ikke være alene med to, så tenker ikke mer på det.. håper bare jeg ikke er det.. uansett da, så takker jeg for svar.. Må skaffe barnevakt i kveld, for jeg føler meg rett å slett uvell.. Så får ikke svart mer, må bare stikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå