Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Lillegutt på 6mnd har hatt diaré i 12 dager nå. Var hos på legevakta på fredag pga at jeg syntes jeg ikke fikk i han nok væske og mat, der tok de crp (?) og lyttet og klemte her og der, men han var helt fin sa de. Dro hjem med beskjed om og få legetime hvis han ikke var bedre til onsdag (idag). Han var ikke noe bedre i mårest så jeg ringte og fikk time. Der tok de avføringsprøve, og lyttet og klemte og alt var fint. Venter på svar på avføringsprøven da. Det jeg trenger hjelp fra dere av, er at jeg glemte og si alle symptomene. Så jeg er litt redd kanskje han er ordentlig syk, men siden jeg ikke sa alle symptomene så har legen utelukket dette... Symptomene han er: Diaré (opp til 9 bæsjebleier om dagen, totalt flytende med masse slim) Dårlig eller ingen matlyst Sover dårlig Er litt surkete, men ikke noe spesielt nedsatt allmenntilstand Og det jeg glemte og si: Han svetter UTROLIG mye, uten og være varm/ha feber! Hva kan det være for? Vet at mange kommer til og si at det sikkert er tenner på vei, men han fikk 2 tenner for over 3 uker siden, og da hadde han ingen symptomer på tannfrembrudd. Og han ble jo syk ETTER han fikk tennene.... Uff, jeg vet ikke jeg.. Er kanskje litt på tuppa. Her jeg bor er det 4 barn som har blitt smittet med E-coli, men det er jo ganske utelukket da.. Han ikke vært i kontakt med andre barn eller barnehage heller. Ingen andre i familien som har vært syke.. Legg ut på skravle noen?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Glemte og si at det er heller ikke noen tegn på at det er tenner på vei.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Lagt ut for deg på skravle! Tror jeg rett og slett hadde ringt barneavdelingen på sykehuset og sagt det du her har skrevet, når et barn er så lite og vært syk så lenge i tillegg til svetting kan jo ikke være bra...der tar de en prøve som ser om han trenger væske....Datteren min endte opp på sykehuset når hun var 6 år, hun var da dehydrert...legen fattet det ikke, men hun ble kagt inn samme kveld....tror jeg ringte sykehuset sel også!! Så ring med en gang du, bedre med en gang for mye.... Lykke til! La meg få vite hvordan det går da:))
cammiss Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 det er jeg helt enig med deg i- DET ER IKKE NORMALT -altså- IKKE BRA- hvis det du beskriver over er tilfelle!- håper at du nå ikke svarer fordi du er på sykehuset med din lille og får hjelp fra dem.. Ønsker deg og den lille bare alt godt!! - stå på- ta utskrift av det du har skrevet hvis du synes det er vanskelig å huske alt når du står der!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 12 dager er for lenge for et så lite barn. Stå på, ring barneavdelingen på lokalsykehuset og forklar situasjonen. Legevakten er noe herk. De bare sender deg hjem med den samme beskjeden "vent og se". De håper det skal gå over av seg selv, hvilket det jo som oftest også gjør. Men 12 dager?? Noe burde vært gjort, spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå