Gå til innhold

noen med lav blod prosent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen idag på kontroll og tok blodprøven den viste seg å være litt lav sa legen, så det kunne hende jeg måtte begynne å ta jern tabletter. men jeg var i den perioden av svangerskapet der det var normalt at det sank litt. men skulle sjekke det neste gang jeg kom til henne. trodde man ble slapp og trøtt dersom jeg mangla jern, er i fin form. skal ikke til kontroll hos legen før i september. går annenhver lege/jm men tar ikke blodprøve hos jm. er det lenge og vente hvis jeg må begynne med jern tabletter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar jerntabletter-"Hemofer". De er det ikke så mye jern i,så de er egentlig ganske harmløse i fht hva kanskje noen andre typer kan være. Dette sa legen min,nemlig. Jeg hadde også litt lav blodprosent,så han anbefalte at jeg tok et par tabletter resten av sv.skapet. Du bør kanskje bare ta et par hver dag da det er anbefalt? Bare for å være på den sikre siden? Jeg lærte at man bahøver ikke være slapp og trøtt ved lav blodprosent. Men om du går med for lav prosent for lenge blir man slapp. Og det ekke bra! :) Men sa ikke legen din noe om at du burde ta noe med tanke på at det er lenge til neste time???

Skrevet

det var det jeg synes var rart at hun ikke sa at jeg burde ta tabletter, men man trenger vel ikke og få resept på jern tabletter? isåfall kan jeg bare gå å kjøpe det på apoteket og ta brukerdose som står anbefalt på pakning? :-) snodig lege.. glemmer jo å spør om sånt når jeg først er hos hun..

Skrevet

Hvis du kjøper Hemofer står det bakpå esken en dose for vanlige folk og en anbefaltt dose for gravide. Dette får du uten resept på alle apotek

Må legge til at jeg også fikk lav blodprosent men ironien var at det var i den perioden jeg hadde mest energi å følte meg mest på topp i hele svangerskapet. Trodde også man skulle bli slapp å sånt men tydligvis ikke :P

Skrevet

Hei.

Jeg tar aminojern, det er mye bedre for magen:) Det tas op på en måte så man slipper hard mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...