Gå til innhold

Matglade mammaer her? tips til sunne og magre middagsretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å holde en relativ sunn linje:-)

Og nå er jeg og mannen litt lei av kjøtt, fugl og fisk med salat.

dvs kom gjerne med kjøtt fugl fisk, forslag, men andre tilbehør!!

f.eks linsesalat, bønner, rotgrønnsaker, wraps osv......

kom med det!! thanx!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt dytt, ingen med gode tips?

Skrevet

hei, selv spiser jeg ikke kjøtt, og liker å tro at jeg er litt sund også!

har matblogg der jeg samler oppskriftene mine, kanskje du kan finne noe der? :) linka nettopp dit i et annet innlegg, (føler at jeg driver skikkelig egenreklame her!!!) men bloggen er bare til privat bruk, altså, ingen kommerse interesser! ;)

man faller ofte i en slags matfelle, der en bruker de samme ingrediensene omatt og omatt, så ikke vær redd for å gjøre noe nytt!

litt sennep eller blåmuggost i hvitsausen, bruk grønnsaker du aldri har brukt før og lign.

husk at magert ikke alltid betyr sunnere, litt fett må man da ha! men rett fett, feks guacamole er godt, sundt og fett!

magre ferdigprodukter er ofte tilsatt annen drit man helst vil unngå.

grønne linser er bra tilbehør, skyll linsene og kok de i krydra vann, koketiden varierer litt fra merke til merke, men smak deg frem. røde linser er ikke så egnet som tilbehør, for de koker istykker og blir en grøt, de passer best i suppe eller som linsekaker.

rotgrønnsaker er godt å bake i ovnen, skjær de tynt (så blir steketia kortere) hell over olivenolje og krydderurter og stek på 200 grader, ikke legg over aluminium, da blir de ikke bakt skikkelig, men heller kokt!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...