Gå til innhold

Flere som har blitt dårlige av jerntilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og fikk beskjed av legen min å ta jerntilskudd. Jeg begynte for tre dager siden. I går sprang jeg på do etter hvert måltid, skikkelig løs i magen. Er sikker på det er tabelettene. I dag sto jeg over å ta jerntabelett, og har skikkelig mageknip. Fastlegen min har selvfølgelig ferie, og jeg vet ikke om jeg burde kontakte legevakta pga dette. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt og reagere litt i magen av jern ja. Men jeg pleier og bli hard i magen.

Skrevet

Ja, jeg blir dårlig av dem, og ble ikke så veldig glad når jeg fikk beskjed om å ta nå for et par uker siden. Fikk da noen på apoteket som var dobbelt så dyre som de andre, men de løser seg opp direkte i tarmen og ikke i magesekken, så de skulle være bedre, og *bank i bordet*, det har de faktisk vært også! Ikke dårlig i magen. Navnet står helt fast nå, men de på apoteket kan helt sikkert hjelpe deg.

Skrevet

Tusen takk for svar, da blir det en tur på apoteket i morgen:)

Skrevet

Jeg startet med en tablett ferro-Retard hver kveld rett før jeg gikk til sengs, for jeg har alltid blitt så kvalm av jerntilskudd og dette har gått kjempe bra. ble litt hard i magen i starten, men spiste litt svisker innimellom og det hjalp veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...