Gå til innhold

Auau, vondt i halebeinet etter fødsel:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 10 dager siden og har så vondt i halebeinet! Ble litt bedre for så å bli verre igjen, noen som har slitt med det samme? Når ble det bedre?

Skal vel litt til for at det knekker...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Var plaget av det samme, og min jente er nå fem mndr. Har akkurat startet å bli bedre, men det er nok fordi jeg kom i gang litt sent med tøying... Kunne ikke sitte i det heletatt inår det var på det værste. Var hos fysioterapaut som påviste for stramme leddbånd, så jeg må tøye de ved hjelp av å sitte på en tennisball (høres snålt ut, men det fungerer!) Vet at det kan briste under fødsel, men jeg hadde keisersnitt, så det var ikke snakk om det for min del. Få det sjekket, så er det bare å sette i gang med tøying ;) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Så du gikk til fysioterapeut før du fant ut av det, det er ikke noe en lege kan sjekke?

Skrevet

Jeg har og vært plaget av vondt halebein etter fødselen. Spurte osteopaten min ang det, og hun fikset opp hun. Fortalte at babyen "dultet" borti halebeinet på vei ut. Var ofte dette skjedde med raske fødsler. Ikke farlig, bare vondt og ubehagelig i ettertid. Noen ganger retter det seg opp selv, andre ganger trengs litt hjelp. ;)

Så kan anbefale deg å dra til en osteopat. De fikser opp i det meste!! =)=)

Skrevet

Er og plaget med dette. Kan sitte men sliter ed å komme meg opp igjen..

Hva gjorde osteopaten da?

Skrevet

Jeg hadde også eldig vondt i halebeinet.... ga seg en 4-5 måneder etter fødsel..

Skrevet

Akkurat hva de egentlig gjør er jeg ikke sikker på! Det har jeg egentlig aldri spurt om. Men lå på rygg og hun hadde hånden under på halebeinet. Var akkurat som om hun bare kjente på det, og beveget fingrene/hånda. Trodde ikke det skulle hjelpe, for det kjentes ikke ut som hun gjorde stort! Men har hatt null vondt siden jeg reiste meg opp fra benken, så det har jo hjulpet! =)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde det samme. Kunne knapt sitte, gå eller ligge på ryggen.

Gav seg etter ca 6 uker. Legen min mente jeg hadde forstrukket en muskel rundt sitteknuten under fødsel.

Håper det gir seg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...