Gå til innhold

Kan man ha mensen og være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg har hørt om dette... noen som har opplevd det? og hvor store blødninger er det snakk om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Men man kan ha blødninger og være gravid, og en del opplever at disse blødningene kommer omtrent når man skulle hatt mensen. De fleste som opplever dette beskriver mindre og kortere blødninger, og hos flertallet vil det avta utover i graviditeten.

Jevnlige blødninger av denne typen under svangerskap er svært sjeldent. En og annen blødning er ganske vanlig, man mener at inntil 25% av gravide har blødninger i første trimester.

Skrevet

Hmmm nei??? Jeg hadde blødninger som var helt lik mensen i nesten 4 mnd.. Like mye og ofte :) Er kanskje sjelden jeg da ;)

Skrevet

Å joda ;)

Jeg hadde mensen gjennom hele svangerskapet.

Kom like punktlig som før, og varte like lenge, og blødde like mye.

Var derfor jeg heller ikke fant ut at jeg skulle ha baby før det det plutselig sto igjen kun vel 2 måneder av svangerskapet.......;)

Skrevet

Nei, det er ikke mensen dere har da, men blødniger. Mensen er at livmoren tømmer ut hele "redet" sitt som kroppen lager klart for å ta i mot et befruktet egg. Om hele dette redet ble tømt hver mnd så ville jo ikke fosteret hatt noe å henge fast i. Mensen er altså at kroppen kvitter seg med "redet" som kroppen klargjør til et evt befruktet egg, og dette er helt komplett umulig at skjer dersom man er gravid. At man kan ha regelmessige blødninger som minner om mensen er noe annet, men da kommer blødningene av litt andre ting.

Skrevet

Ninapina med to søte små :):

Hadde du disse blødningene i begge dine svangerskap?

Skrevet

slank bakfra!

2 mnd igjen? Jammen, jammen la du ikke på deg? fikk du ikke mage? og hva med bevegelser? jøsses, det er jo nesten bare sånt du hører om på tv og tror folk lyver om det der! hehe.

:o

Skrevet

Jeg hadde mensenlignende blødninger til normal tid. Like lenge og like mye. Dette varte til jeg var over 6 mnd på vei om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

2 mnd igjen? Jammen, jammen la du ikke på deg? fikk du ikke mage? og hva med bevegelser?

----------

Nei, gikk i mine vanlige klær til siste dag!

Hadde riktignok et par kilo ekstra fra før, men legene måtte virkelig studere meg kliss naken skikkelig lenge før dem i det hele så at jeg snart skulle bli mamma.

Endte opp med keisersnitt, og kirurgen fleipa om at i mitt tilfelle hadde det vært enklere med ks via ryggen fordi babyen hadde i stedet for å vokse seg utover, gravd seg vei bakover.

Kjente noen få bevegelser siste måneden, selv om jeg på ul så rene breakdancen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...