Gå til innhold

Hadde du følt dette urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 måner på vei. Sover max 2-3 timer hver natt pga diverse gravidplager. Har en unge til som er hjemme med meg på dagtid og en i barnehage. Så får ikke lagt meg ned på dagtid.

Min mann som har en kontorjobb legger seg ned hver dag for å sove middag. Og jeg kjenner jeg blir skuffet og irritert. At han, som sover hele natten i strekk skal ha middagslur men det aldri kommer ett tilbud om at nå kan jeg legge meg ned på litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår problemet ditt, men jeg ser ikke at det er urettferdig.

Du har vel stemme, har du ikke? Da er det vel bare til å bruke den og verbalisere at når han kommer hjem er ungene hans ansvar til de har lagt seg og sover alle mann. Om han vil sove "middag", får han gjøre det når de har lagt seg.

Så når han kommer hjem går du enten inn på rommet ditt og legger deg, eller så tar du turen til noen andre og hviler deg der.

:)

Skrevet

Mannfolk er sjeldent tankelesere. Du får si det til ham da.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen. Har veldig vondt i bekken og er oppe og tisser mye. Dette merker jo ikke mannen min noe til og jeg ble mer og mer sår på athan var så sliten når han kom hjem... En dag knakk jeg og begynte å gråte i strie strømmer. (hormoner i fleng he he) Han ble jo helt fra seg og han viste det jo ikke. Jeg trodde han var bådev synsk og diverse og forventet at han skulle vite at jeg ikke sov om natta.Vel, etter at jeg sa i fra og begynte og bruke stemmen min så hjelper han meg og er verdens flinkeste. (moralen her er vel at de er menn og trenger ord) Si til han hvordan du har det. Du trenger krefter nå før babyen kommer.

Skrevet

Menn må som regel ha beskjed. Si ifra så skal du se at det blir litt søvn på deg ;-)

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Haha, jeg er også gravid og mannen min finner av og til på at han skal sove på sofaen.Av en eller annen grnn føler jeg det er helt sykt dårlig gjort av ham:-p Jeg sover dårlig på natten og syns liksom jeg kan få sove på kvelden... Men da burde jeg kanskje begynne å gjøre det og.-p

Skrevet

Dette hadde aldri skjedd hos oss, men så sier jeg ganske klart fra hva jeg oppever og mener også da. Vi må bare innse at menn virkelig ikke skjønner hva vi tenker uten at vi sier noe, uansett hvor tydelig vi nå mener at det er....

Skrevet

Jeg har sagt i fra mange ganger. Men han legger seg ned likevel.

HI

Skrevet

Da må du gi konsekvens i form av å gå rett ut av huset når han kommer hjem. Overlat unger, husstell og matlaging til ham!

Skrevet

Ja, da ville jeg faktisk blitt forbanna! Det er tydelig at han synes egne behov er viktigere enn dine. Lite hensynsfull type. Ta litt mer i neste gang; la ham ta seg av ungene en hel dag, f.eks. Krev litt mer omsorg!

Skrevet

Min mann gjør også dette. Jeg har sagt i fra flere ganger men han må tydeligvis minnes på dette daglig, og det gidder jeg ikke. Så det jeg gjør er at jeg begynner å slamre litt på kjøkkenet, drar fram støvsugeren og slikt når han legger seg neppå. Veldig effektivt!

Skrevet

Hvor i alle dager finner dere slike egotryner egentlig? Blir stadig forundret over menn her inne og hva enkelte damer finner seg i...

Du får i morgen si "Hei, vennen, middagen står klar, jeg har spist men ikke xx og xx, jeg er trøtt og legger meg i noen timer nå" og så gjøre akkurat det, kanskje han tar poenget da?

Skrevet

Jeg ventet til jeg var nesten 35 med aa faa barn fordi valget av pappa til ungene er det viktigste valget man i loepet av sitt liv. Han er saahensynsfull, snill og klok at vi skal ha ett barn til sammen snart. Jeg ville aldri faatt mer enn ett barn med ham om han hadde vaert som mannen til hi.

Sett deg i respekt !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...