Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Min eks (en annen eks enn barnefar) er forelsket i meg og jeg elsker fremdeles ham. Vi har det veldig bra sammen. Problemet er at jeg ikke tenner noe på ham. Han er overvektig, er innenfor fedme på bmi, og jeg tror en del av probelemet ligger der. Jeg bryr meg jo ikke hvordan folk ser ut, men fysikken hans gjør det vanskelig å nyte sex, blir jo most. Er det fryktelig frekt av meg å be ham slanke seg? Han vil jo gjerne bli sammen med meg, og jeg har ikke noe imot å dele livet med ham, bare jeg faktisk ikke gruer meg til sexen.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Kan han be deg om å få brystimplantat? Siden han ikke tenner på hengepuppene dine, mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Så lenge som du evetuellt godtar at han synes at du er ekkel som gravid og ikke vil ha sex med deg da, kan du vel være så overfladisk at du forlanger at han slanker seg...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Drit i hun som snakker om brystimplantater. Det har ingenting med saken å gjøre. Vet ikke helt hvordan jeg ville sagt det, men ville kanskje gått på det helsemessige aspektet ved det. Der ER mange sykdommer en står i fare for å få pga overvekt. Høyt blodtrykk, diabetes osv er ganske så vanlige livsstilssykdommer som resultat av fedme. Belastning på ledd, hjerte øker med høy vekt osv. Ellers må jeg si jeg forstår deg godt. Jeg kan ha venner med vektproblemer, men tenningen mangler om en skulle prøvd på et forhold.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Han tenner faktisk på hengepuppene mine!:-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Selvfølgelig kan du be ham slanke seg, bare det gjøres på en hyggelig måte... foreslå at dere jogger sammen, legg om til sunt kosthold begge to, gjør det til en ting for dere og for forholdet.... en sunn kropp i god form er en kjempe-helsegevinst, og gjør også sexlivet hundre ganger bedre!!! Jeg synes ikke dette er å være overfladisk, det er viktig å ta vare på seg selv og hverandre for å ha det bra sammen...
Soon to be mum Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Ellers å kan du faktisk bare være litt lur, la være å si noe, men faktisk lage SUNN, fettfattig mat til ham når dere er sammen, og hvis dere da flytter sammen og du fortsetter med det, så vil saken løse seg av seg selv faktisk... Ikke noe værre enn det. I tillegg kan du, når dere skal være sammen, foreslå at dere gjør ting som er fysisk "krevende" i stedet for feks å se på TV, som å gå lange turer sammen, begynne å jogge sammen, gå i svømmehall sammen eller rettt og slett ha masse vill sex (som jo faktisk forbrenner sinnsykt mye kalorier). Disse tiltakene vil garantert hjelpe på hans fedme, og det er til og med bra, både for deg og han. OG du trenger ikke å såre følelsene hans med å si at du ikke tenner på ham fordi han er for tykk. DET må du bare ALDRI si til ham, det kommer til å ødelegge MASSE i forholdet mellom dere, det er jeg overbevist om. Jeg ville ikke ha likt å høre det i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Ja, men det bør være fordi du bryr deg om helsa hans ikke pga sexlysten. Har han alltid vært overvektig, var han det når dere var sammen sist? Mannen min ba meg om å slanke meg for en tid tilbake, og det er jeg kjempeglad for nå selv om jeg ble litt fornærmet den gangen. Jeg hadde lagt på meg ganske kraftig etter to svangerskap og til slutt tok han det opp med meg. Han sa noe sånt som at jeg vet jo at du ikke trives med å være så kraftig, så kanskje vi skal prøve å gå ned litt i vekt sammen.... Han dro meg med på trening og han ga meg små påminnere når jeg var i ferd med å sprekke. Det funka kjempefint, vi gikk ned en god del begge to. Snakk med ham, men gjør det skånsomt ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #9 Skrevet 15. juli 2009 hehe samme hva dere sier her, så skulle jeg likt å se responsen dersom en flamme av dere damer ba dere om å slanke dere, oj da hadde hun fått så mye sympati, tenk at han sa sånn, så overfladisk drittsekk han må være, du fortjener bedre etc. men nå jada det er en mann klart du kan be ham om å slanke seg... Trur at hvis det var ekte følelser fra din side så hadde dette ikke vært et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå