Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Jeg får helt spader av å se gravide kose på magen som om det var en bikkje eller noe.. Satt på poliklinikken i dag og måtte virkelig ta meg i det og ikke se på det, tre blivende mammar som gnir og klapper om kapp ved siden av meg. Som om de må bevise at "åå jeg blir så god mamma atte, bare se hvordan jeg gosser med den ufødte.." Er det bare meg som synes dette ser håpløst ut, og synes det er direkte teit? Ville heller klappet samboern på issen lissom.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Dette gjør jeg støtt og stadig, har akkurat 2 uker igjen til terminen nå. Snuppa i magen er en vilter krabat med sterke bein, og det er skikkelig vondt når hun tar spenntak øverst i magen og presser seg nedover. Som regel slipper hun taket litt når jeg gnir og stryker der beina hennes er. At strykingen på magen måtte plage deg på noen måte er mildt sagt uinteressant.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 jeg også sitter og gnir nå som magehuden virkelig står på spreng. Synes det er vondt, så sitter og masserer der foten holder på å sprenge huden. Gjorde ikke det så mye før.. Kanskje du er misunnelig og har lyst til å bli gravid selv?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Hehe. Reagerer på dette jeg også. Både før jeg ble gravid og når jeg gikk gravid. Bestemte meg for at sånn skulle ikke jeg gå i offentligheten, og gjorde det ikke heller. Hjemme gjorde jeg det selvsagt. Før jeg ble gravid syns jeg det kunne være direkte sårt å se andre gå rundt å klappe og stryke seg på magen, men det var fordi jeg hadde et intenst ønske om å bli gravid selv. Derfor var jeg bevisst på dette selv når jeg hadde stor mage.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 ja sikkert, hun kjenner nok strykene gjennom spekket, de syv hudlagene og fostervannet... dytting på magen for å få en raksjon er en annen ting..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Ikke bare meg da Når jeg ser gravide allerede med bitte små mager sitte på kafé og gni og gnukke så hefiig at de omtrent ikke får drukket kaffen sin, så tenker jeg bare GIIID..hva er poenget lissom! Jeg holder på magen her hjemme og kjenner på spark, og lar bror og pappa kjenne.. har til og med tatt en liten trall for gutten på badet haha, for merker han reagerer på høy lyd (hvis jeg roper på broren eller spiller veldig høy musikk..) Men den offentlige gossingen, creepy! HI
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Hehe, du har tydeligvis aldri vært gravid selv Ellers er du ekstremt overvektig
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 For en merksnodig ting å reagere på! La nå de gravide kose med magene sine, hva i all verden er problemet med det? Hjelpes så smålige og rare folk er her inne.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #10 Skrevet 15. juli 2009 Dette er nok noe du bare må lære deg å leve med!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 Jeg er ikke halvgått enda, men stryker masse på magen min allerede jeg. Vi brukte mange år før jeg plutselig var gravid, og jeg har lengtet etter dette så lenge at jeg rett og slett ikke klarer la være. Og om du får spader av det, er det ditt problem.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #14 Skrevet 15. juli 2009 Jeg koser ikke med magen min jeg heller, hvorfor gjør dere andre det? Fordi det er koselig? Vane/uvane? Vise andre at man er gravid? Men babyen kjenner jo ingenting?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 avhengig av hvor langt graviditeten er kommet, mors kropp og babyens stilling kan en baby fint kjenne det jo. Ellers er det sånn at mange kvinner opplever det beroligende å stryke på magen, når mor er roligere skjer det forandringer i mors kropp som gjør at babyen får det bedre. Stemmeleiet til mor kan forandre seg og dette hører babyen. Alt i alt vil kjærlig kosing med den gravide magen bare være positivt for babyen., selv om den ikke kjenner det. Det handler om å skape bånd. Det er ganske trist at noen er så innsnevret at de lar seg irritere av sånt. Stakkars dere, og god bedring.
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 Det var litt av en ting å reagere på... Jeg koste masse med magen min når jeg gikk gravid, og elsket hvert sekund av det! Fikk god respons av babyen også når jeg gjorde det. Synd for deg om det plager deg..
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 Sist svangerskap syntes jeg gravide som koste med magen sin var meget romantiske og tullete. Dette svangerskapet lurer jeg på om de kanskje gjrode det av andre grunner enn dette.. Jeg har nå tvillinger i magen og iblant gjør det så grusomt vondt når de snur seg at jeg bare må stryke på magen min fordi jeg føler at jeg får midnre vondt..
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #18 Skrevet 15. juli 2009 Jeg koser masse med magen min. Nå vet jeg ikke hvilken vektklasse en Anonym over her er, men jeg er normalt slank og høygravid og kjenner vesla sine kroppsdeler svært godt gjennom huden,kan uten problem peke ut rumpe, kne, fot osv, og stryker over dette som jeg ville strøket over en nyfødt baby jeg hadde oppå brystet mitt. Innbilder meg at det er godt for babyen å kjenne berøringen gjennom magen. Eller, ikke bare innbilder meg, det er jo blitt bevist at de kjenner berøring fra utenpå magen og at dette later til å ha en beroligende effekt på fosteret. Noen ganger dytter jeg mer på magen fordi vesla spenner seg slik ut at det faktisk er vondt, prøver å få henen til å flytte litt på seg. Slik var det med de andre også. Synes det er trist med gravide som ikke koser med fostrene sine jeg, de små har jo en bevisshet og nerver som oppfatter berøring selv om de ikke er ute av magen :-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #19 Skrevet 15. juli 2009 Det er faktisk bevist at kosing med magen har en positiv effekt på barnet.
KaMa Skrevet 15. juli 2009 #20 Skrevet 15. juli 2009 Du må jo ha noen uforløste greier du sliter med HI, som klarer å bli provosert over noe så naturlig. Jeg strøk meg vel på magen fra ganske tidlig av uten at det var særlig bevisst. Kanskje du ville ha gjort det demonstrativt dersom du hadde gjort det selv, men det betyr slett ikke at andre gjør det for å bevise noe til omverdenen. For din egen del burde du kanskje stille deg spørsmålet hvorfor du lar deg provosere av noe som i grunnen er fint. Altså, det er mye kjipt å reagere på her i verden. Å la seg provosere av gravide som stryker seg på magen får deg bare til å virke syk.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2009 #21 Skrevet 15. juli 2009 Ææææ, så dum du er HI. Tror du virkelig at alle gravide gjør det av de grunnene du skriver? Jeg gjør det når: -jeg har kjent etter bevegelse -lillejenta ligger vondt til og jeg vil at hun skal flytte seg -nå på slutten så kjenner hun det nok ganske godt, for hun reagerer alltid med bevegelse på klapp og stryking på magen Har jeg hatt vonde smerter er det også ganske naturlig for meg å ta meg til magen. For en rar ting å bli provosert over.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #22 Skrevet 15. juli 2009 Jeg er i uke 34 nå, og "koser" ikke med magen. Men jeg masserer stadig vekk. Den lille der inne har klart å sparke så mye opp mot mellomgulvet at jeg får fryktelige smerter. Noen gnager blir det så ille at jeg nærmest knekker sammen i smerte, og da må jeg massere litt - selv om jeg er ute i all offentlighet. Så ikke ta det for gitt at det er "kosing" du ser når du ser en gravid som gnir på magen! Og uansett - hvis det er noen gravide som koser med magen, så prøv for all del å styre irritasjonen din. Jammen er det mye her i verden som man kan (og bør) reagere på, men gravide som koser med magen synes jeg liksom ikke havner i den kategorien. Du høres rett og slett ut som en negativ person.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #23 Skrevet 15. juli 2009 haha, ja jeg må innrømme at jeg synes det er ekkelt med par som råkliner på gaten eller i parken også, kanskje jeg bare er litt redd for nærhet hehe nei, jeg bare synes det er noe krampeaktig over det.. har snakket med venninner og andre i familien, og noen av dem er helt enig med meg, andre sier det er naturlig å klappe på magen. Godt vi er forskjellige! Er jo veldig kosete av meg ellers.. (jeg er ikke 16, jeg er 29) HI
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #24 Skrevet 15. juli 2009 snakker ikke om den der masseringen, eller at man prøver å få en reaksjon på babyen, dytte den vekk fra vonde spark eller få den til å sparke eller holde seg oppå magen når det gjør vondt i ribbena. den er helt ok den! Men det der kosekose-magen kosingen? Når man går bortover veien, på venterommet, på kafe, når man bare står der rett opp og ned i kassa på kiwi og tilsynelatende ikke har noe annet å gjøre? Da bare undrer jeg meg over at hun MÅ stå der å stryke og stryke sånn ltt manisk?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #25 Skrevet 15. juli 2009 enig i at det er litt too much viss det blir sånn gosso-nosse-susse-busse hele veien, men for min del syns jeg det var kvalmere når vilt fremmede skulle kose med magen min. husker at jeg ble overfalt av fulle fjortis-jenter på en bensinstasjon en lørdagskveld som skulle gosse-nosse på magen min og uttrykte at de ville bli gravide selv snart osv stønn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå