Gå til innhold

ERLE (samme som navnedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Erle? Kjenner dere mange som kaller barna sine for det? Er det et topp 10 navn? Og hvordan synes dere det passer sammen med storesøster som heter Lisa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ingen som heter det, og det er ikke et topp-ti-navn i noe fylke i Norge (i fjor i hvert fall).

Jeg synes det er fint på noen dialekter, men ville unngått det i østlandsstrøk hvor man fort spiser opp r-en. Synes det er forskjell på eRle og æææ´le, liksom. Blir litt som med navn som Karen og Anders, de fungerer i mine ører litt dårlig på typisk østlandsk. =)

Matchet Lisa fint.

Skrevet

Passer fint at jeg er fra Vestlandet og skarrer på Ren da ;-) Men var faktisk litt redd for det det du nevner, bare motstatt.....Om det ble litt kraftig med skarre R på et så kort og søtt navn....Takk for godt innspill :-)

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint uansett dialekt, men best med skarre-r ja. En venninne har kalt sin datter det, hvis ikke hadde det definitivt vært et av våre favorittnavn... Jeg vurderte Lerke i stedet for, men samboeren min bare ler av det og mener hun vil bli kalt drikkelerke. Hehe...

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint. Litt i samme bane som mitt hemmelige yndlingsnavn;-)

Skrevet

hva da 18.32? Perle? :D

Jeg synes erle er nydelig. Go For It!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...