Gå til innhold

Bare 1 uke til oppkjøring, er så nervøs....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har konstant vondt i magen:(

Har kjøretimer hver bidige dag nå frem mot oppkjøring. Er det noen som har kjørt opp nylig som kan berolige meg litt? ;))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LYKKE TIL!!

Skrevet

TAKK!!!!!! :-D

Skrevet

Hei, vil bare ønske deg masse lykke til!! Jeg skjønner veldig godt åssen du har det nå, for jeg hadde oppkjøring for 1 mnd siden. Jeg var helt øddelagt de dagene før oppkjøring, sov dårlig om nettene osv..Så for meg var tiden FØR oppkjøringen værre enn selve oppkjøringen.

Jeg klarte dessverre ikke å bestå, men jeg syntes ikke det å kjøre opp var så skremmende som andre får det til å virke. Jeg hadde en kjempe hyggelig sensor og jeg forstår at jeg strøk pga noen småting som jeg nå må øve litt mer på..

Ønsker deg lykke til!!

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er nervøs! Selv har jeg opplevd både det å stryke og å bestå, og det er definitivt ikke gøy å stryke!

Det jeg vil råde deg til å passe NØYE på er:

Myke trafikanter. Stopp for alle fotgjengere, og ser du i forkant at noen skal over veien, ta heller og kjør sakte og stopp, enn å satse på at du rekker å kjøre forbi. Sensor liker ikke sjåfører som ikke viser hensyn.

Vikeplikt fra høyre. Kjører du på en vei som ikke er forkjørsvei, ta det rolig forbi veier fra høyre, selv om du føler at du kjører alt for sakte.

Kjør miljøvennlig, ikke mye "rykk og napp".

Kjører du på en enveiskjørt vei, hold til venstre dersom du skal til venstre, høyre dersom du skal til høyre.

Bruk speilene i rundkjøringer, når du kjører av og på veier. Jeg så som en gal i speilene hele tiden (den gangen jeg bestod altså ;))

Lykke til! :)

Skrevet

Hei - og takk for svar:)

Det var jo dumt at du ikke besto:( Men du skal vel snart ha ny oppkjøring nå da? Er det ikke en mnd "karantene"?

Lykke til til deg også:)))

Det var jo beroligende å høre at det ikke var SÅ skummelt med oppkjøringa som fryktet... Kan jeg spørre om hvilke småting du strøk på? Jeg suger til meg alt nå......;)

Skrevet

Tusen takk for svar, endelig mamma:)

Ja, jeg håper det går bra!!! Orker ikke tanken på å stryke altå :( Da du strøk, var det fordi du brukte speilene for lite?

Skrevet

Hehe.. Da jeg strøk, gjorde jeg den stygge, stygge feilen å bryte vikeplikt fra høyre. Så det var min egen feil :P. Men måtte også bremse ganske hardt for en fotgjenger, så hadde nok strøket uansett. Kjørte opp igjen 5 måneder senere, og så jo da at det var bra at jeg strøk den gangen. Jeg slappet mye mer av, og var generelt en mye bedre sjåfør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...