Gå til innhold

Underlivet ødelagt etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fødte er underlivet mitt helt anderledes, det er 8 mnd siden nå, og jeg føler ikke det trekker seg tilbake.

Jeg kjener ikke når vi har sex, dette ødelegger masse for oss.

Tror dere jeg kan få dekket en operasjon?

Har prøvd knipeøvelser, men kjenner ingen forbedring.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Operasjon har jeg ingen viten om, men kan jo være verdt et forsøk. Hvis du har mulighet kan du jo bestille time hos fastlegen din til en samtale. Jeg har bedre forhold til jordmoren min, så jeg hadde valgt å ta det opp med henne.

Det med knipeøvelser. Hvis du har trenet, ja jeg sier trenet :) hver dag i tre mnd, så skal du kjenne forbedring. Hvis ikke så er det anbefalt å ta kontakt med fysioterapeut - de jobber mye med slike tilfeller.

Håper du finner ut av det..

Skrevet

Har du vært hos lege da? Om det er fremfall f.eks. Legen vil jo også se om du trenger en operasjon eller ikke.

Jeg fødte for over halvanna år siden, og det er først nå at underlivet er som det var. Tror det at jeg begynte å trenge stryke hjalp, for da har jeg trent lårene og rumpa, og det ga tydeligvis positive resultater på underlivet også. For bare kniping hjalp ikke noe.

Skrevet

Har du tatt tak i det fysiske og det ikke har virka, så må du ta tak i det psykiske. Jeg har aldri kjent noe når jeg har sex, men jeg har likevel et aktivt sexliv, og er glad jeg ikke lar dette ødelegge for meg og min partner. Selvsagt kjipt å ikke kjenne noe, men trøster meg jo med at det i det minste ikke er noe smertefullt.

Skrevet

Herregud du over her, er du helt rar eller?!

Hun sier hun har mistet følelsen etter fødselen, og du sier hun skal ta tak i det psykiske???? Selvom du aldri har kjent noe under samleie så er det faktisk ikek normalt, og hun ahr tydeligvis kjent noe før siden hun reagerer på det nå.

Til hi, ta kontakt med fastlege og forklar problemet. Be om henvisning til gynekolog. Han kan da vurdere hvor ille problemet er, og om en operasjon kan hjelpe.

Er ikke alltid knipeøvelser hjelper....

Skrevet

Det er tydeligvis du anonym 20:38 som er rar og frekk! Og ikke kan du lese heller for jeg skriver jo "Har du tatt tak i det fysiske og det ikke har virka, så må du ta tak i det psykiske." Har hun ikke tatt tak i det fysiske så kan hun selvsagt gjøre det! Men skal hun opereres så er det jo uansett ventetid, og det er jo synd viss forholdet og/eller psyken hennes går i vasken i mellomtida fordi hun sliter med å ikke kjenne noe. Hun skriver jo at det ødelegger masse for dem.

Skrevet

begynn å trene, f.eks på treningsenter. Få en veltrent og stram kropp samtidig som du fortsetter medknipeøvelser!!

Skrevet

Jeg brukte laaang tid på å bli "god" igjen nedentil. Men merket at det ble mye bedre etter at jeg sluttet og amme. Hormonene i kroppen endret seg muligens noe...

Merket mest bedring fra 1 - 1,5 år etter fødsel, så det finnes håp.

Fortsett med knipeøvelser.

Det anbefales vel ikke operasjon hvis man tenker å få flere barn. I alle fall innen rimelig tid vil jeg tro...

Men få henvisning til en gynekolog, kan hende problemet er enkelt å gjøre noe med, så hvorfor vente?

Skrevet

Til anonym 14.14

Det er vel temmelig unormalt å "aldri kjent noe når jeg har sex". Hva er du da? Et kvisthull i veggen som amnnen din kan tømme seg i???

Nei, sex uten å kjenne noe grenser mot prostitusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...