Gå til innhold

sår stomp :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Har nettopp flytta inn fra BIM med jenta mi på ti dager :o)

Nå trenger jeg hjelp fra erfarne mødre...

Lille tryll er en bæsjer av dimensjoner!! Vi skifter antagelig 6-8 bæsjebleier i døgnet i tillegg til at hun bæsjer på håndkle på stellebordet :oP Og nå er hun nesten hudflådd rundt rumpehullet stakkar. Resten av stumpen ser helt fin ut.

Ved stell vasker jeg med vann, tørker over med olje og mesoft kompress og smører den såre huden med sebamed stellekrem. Men sårheten ser dessverre ut til å bli verre...

Noen med gode forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på apoteket og kjøp Inotyol. Også lar du henne ligge så mye som mulig uten bleie på.

Noen sverger også til potetmel, men jeg har erfart at det kun fungerer om det bare er litt sårhet. Dersom jenta di er skikkelig sår ville jeg prøvd Inotyol.

Også må finne deg en annen stellekrem siden den du har tydligvis ikke fungerer så godt på jenta di. Her må du bare prøve deg fram, for det er så forskjellig på hvilken stellekrem som fungerer på de små.

På min jente bruker jeg Weleda sin zinksalve, den er helt fantastisk syns jeg.

Håper dette hjalp litt da:)

Skrevet

Ja, sier det samme, Inotyol er svaret. Ved sårhet er det viktig å holde området så tørt som mulig. La henne ligge uten bleie og/eller tørk stumpen med kald luft fra hørføneren. :)

Skrevet

Støtter de over her! Kjøpt også engangs tisselaken fra Libero (mener de i alle fall har de på Rimi) og la henne ligge uten bleie på. Det synes de er deilig og gjør underverker for en rå rumpe :-)

Skrevet

Enig med de andre ,men kylie kladden er bedre,da du kan vaske den.

Kylie kladd kjøpes på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...