Smarties 06.08.09 Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Det første jeg tenker er; er barnet friskt, kan jo umulig være så heldig å få tre friske barn.. Så tenker jeg en del på at alle må jo få like mye oppmerksomhet, hvordan klare det?! Så er det detta med å få en i barnehagen og ei på skolen, bare tanken på det blir for mye for meg.. Bare det å ha tida til dem, sambo og jobbing.. Skrekk og gru.. Er ei sånn jente som liker planlegge ting, men detta går jo ikke å planlegge. Hørtes da forferdelig dumt ut.. hehe...
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 synes ikke dette høres dumt ut, jeg har problemer med tanken på å bli tobarnsmor... vil være 2,5 år i mellom dem, å nå er gullet iverste 2 årstrassen... hoho så morsomt det skal bli... Tenker også på det med like mye oppmerksomhet, siden vi allerede har en ordentlig kosegutt -MI mamma- bruker han å si. og jobb...vil jeg klare å jobbe 100 % med 2 små og samboer som reiser ute 14 dager/3 uker om gangen... men det går seg nok til, vi klarer dette skal du se:)
Candy girrrl Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Du får trøste deg med at barn er svært tilpasningsdyktige. Et barn krever ikke å sitte på fanget hele dagen og ha din hele og fulle oppmerksomhet. Det viktigste er at barn blir "sett". Her ventes nummer fire. Og de kommer temmelig tett. Ikke har jeg barnehage til alle og min mann er driver firma med over 500 ansatte så er heldig om jeg får han med på fødselen ;-) Alt går. Synst iallefall selv det har gått fint her med tre små. Jeg har et ryddig hus, har gjester ofte og vi er med på like mye som de med ett og to barn. Og jeg er ikke noe energibombe så det er sagt. Lykke til!
3b@rnsmor-30* Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 skjønner deg godt jeg! klart at sånne ting er skummelt når man ikke har prøvd før.... har ikke så mye erfaring å komme med enda jeg.. siden yngste her bare er 6 dager gammel... men foreløpig går dette veldig bra her! fra august har jeg en førsteklassing og ei i barnehagen, og ei lita snuppe hjemme.... tror det ska være fint å vær hjemme og ha tid til å følge opp skolesaker med eldstemann. Hvordan det blir med tid og overskudd til mannen vet jeg ikke enda... men ser for meg at det ikke endrer seg så veldig... og håper han nå blir litt mer behjepelig med husarbeid (noe som foreløpig ser ganske lovende ut!)
proud mama Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 hei Jeg har en tante med 3 barn hun sier at 1 barn er 1 barn, 2 barn er som å ha 10 barn, men det 3 barnet var ikke stor forskjell fra å ha bare to barn. Av disse barna er 2 nå i barnehage og en på skole. Så det kan virke som at hvis du klarer deg fint med to barn så skal det ikke bli så mye mer arbeid med en til. Jeg har ingen barn enda, så kan nok ikke snakke fra egen erfaring.
rosa76 Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Samme her. Får et barn på skole, ett i barnehage og ett hjemme fra august av. Mannen min pendler og vil bare være hjemme i helgene. Jeg har ingen familie rund meg, bortsett fra svigers som har en times kjøring hit. Tenker på at skoeln og barnehagen ligger ved siden av hverandre 700 meter fra huset vårt, så levering og henting blir ikke noe stress. Har ellers et ryddig hjem. Veldig ryddig i forhold til andre småbarnsforeldre..og der holder jeg på å endre litt tankegang. Det skal jo tross alt synes at det borbarn i huset! Rydding og vask får bli når pappaen kommer hjem, og jeg skal også prøve å få barna til å rydde egne rom en gang i uken for en liten slant ukepenger. Må ikke på død og liv ha middag hver dag heller..selv om jeg vil tilstrebe å få det til. Ungene er glad i brødmat. Kan jo fiskekake på brødskiva.. Nei dette tror jeg vi får til altså!!! Massemase lykke til
Sånn kan det gå Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Det går så fint så. Har selv nå fra høsten av 2 på videregående, 1 på ungdomsskolen, 4 på barneskolen og 1 i barnehagen. Går helt fint det også i tillegg til jobb, mann, hus og hjem. Og alle er friske flotte unger. :-)
JenteOgGutterMamma! Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Hei! :-) Det er nok normalt å tenke slik, men dette kommer du helt sikkert til å klare kjempebra! :-) Her har jeg 1 på ungdomskulen, 2 i barneskolen, 1 i barnehage ( 2 dager i uka) , og venter nr. 5 om ca 3 uker! :-) Lykke til! :-)
Smarties 06.08.09 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2009 Når alle andre her ser ut te å klare det, skal vel jeg oxo det ) Rart med alle disse tankene som surrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå