Gå til innhold

Forskjellen på Nan 1 og Nan 2...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på disse? og må man begynne med nr 2 når barnet er 4 mnd?

Er det noen som har noen tips til hvordan få snuppa til å spise grøt? Driver å prøver nå med maisgrøt, men hun bare spytter det ut igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg sakser litt fra www.flaskeposten.org til deg:

"-NAN 2 kan brukes fra 4 måneders alder og inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. NAN1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde men også noe maltodekstrin.

-MME1 er et fullverdig produkt. Det betyr at den inneholder alle vitaminer og mineraler som et lite barn trenger for å leve. Man trenger altså ikke bruke MME2. Det går fint an å bruke MME1 hele MME perioden.

-Dersom barnet er småspist på grøt/MME1 etter fylte 6 måneder kan det være et poeng å bruke MME2 for å få i seg nok jern. Dersom barnet spiser godt med industrifremkalt grøt og MME1 etter fylte 6 måneder trenger man ikke gå over til MME2."

Svaret er altså at man ikke må gå over til Nan2 ved 4 mnd, men man kan ta den i bruk fra den alderen. Jeg ville sett det ann ved 6 mnd, i forhold til hvordan det går med grøtspisingen, og tatt en vurdering ut i fra det.

Så var det grøttilvenning. Min erfaring er at de ikke nødvendigvis spytter ut grøten fordi de ikke liker det, men fordi de ikke forstår hvordan de skal spise av skje. Så det er både ny teknikk, ny smak og ny konsistens som innføres for de. Masse å forholde seg til for en liten krabat det! Og ikke rart om det tar litt tid altså :-)

Lag tynn, helt flytende grøt i starten. Tilby 1 ts de første gangene, deretter2 ts for så og doble mengden for hver gang (så sant det går inn da riktig nok). Og hold deg til samme type hele tiden. Her er vesla fremdeles sånn at hun gjerne må smake en ting både 4 og 5 ganger før hun liker det.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...