Gå til innhold

Trenger jeg pose til bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste her inne at det var ei som manglet pose til bilstol. Trenger vi dette? Må ærlig innrømme at det har jeg ikke tenkt på. Har skaffet meg alt annet utstyr (tror jeg), men har ikke tenkt på dette i det hele tatt! Har dunpose til vognen, er det vanlig å bruke den i bilstolen, eller er den for stor? Den har slike fempunkthull til selen..Er førstegangs, så har ikke all verdens peiling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kommer til å ta med deg setet frem og tilbake til huset og ikke ha det stående i bilen så er det veldig kjekt å ha. Men å bruke samme som i vogna blir tungvindt (men det går , selv om den blir litt lang i fotenden). Du må jo åpne beltene i stoeln for å "montere" posen. Så det er greit å ha en egen i setet. Da trenger du ikke å ta på barnet så mye klær. Ofte skal jo barnet fra setet og ned i vogna, hvor det også er en pose. Har barnet da i tillegg vinterklær kan det bli varmt :-)

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke tro, har aldri hatt behov for det til våres barn i hvertfall, men så har vi kun brukt bilstolen til bil og til og fra bil da. Er ikke noe begeistret for å bruke den som vogn på vognunderstell, mener at da må de nå få lov å ligge flatt i stede.

Vi har kledd på babyene vanlige inneklær om vi skulle mer enn 10 min med bilen, og en lett kjøredress/utedress/strikkeklær om vi bare skulle kjøre kort. Så har vi brukt 1-2 tepper rundt babyen til og fra bilen og i bilen fram til den er oppvarmet, og så bare fjernet teppet litt etterhvert når bilen er varm. Ser for meg at det vil bli kavete å åpne en pose for å unngå svett baby uten å stoppe, et teppe kan en liksom bare dra av med en hånd mens man kjører (kjører mye alene jeg da).

Skrevet

Et teppe gjør samme nytta, og så er det mye lettere å ta av når bilen har blitt varm. Har du derimot en bil med dårlig varmeanlegg som aldri blir helt varm på vinteren kan nok en slik pose være greit å ha.Så noen kan ha behovet, mens andre ikke.

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn liten pose, men jeg ante ikke at det var til bilstol. så jeg brukte den i vognen til hun voskte ut av den . prøvde den i bilsstolen en gang men likte det ikke, et lite teppe var nok . Man er jo ikke ute på samme måte med en bilstol som man er med en vogn.

Skrevet

Brukte teppe for det meste, og dyna hvis det var veldig kaldt. Men så brukte jeg ikke bilstolen på vogn heller.

Kommer ikke til å kjøpe det denne gangen heller.

Skrevet

Jeg får vinterbaby, men har ikke tenkt anskaffe slik pose, selv om jeg regner med jeg kommer til å feste mini i stolen inne og bære den ut i bilen. Tenker at det får holde med et teppe, er jo tross alt ikke så langt ut i bilen, og med vebasto er ikke bilen så kald! :)

Skrevet

Man skal ikke bruke pose i bilstol - det er faktisk trafikkfarlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...