Gå til innhold

TIPS til BARNEHAGESTART?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å nærme seg barnehage start. Hva trenger vi som er nye med "barnehage barn" å tenke på ang. kjøp av f.eks dress, gummistøvler vs gore tex støvler/joggesko, innesko, klær osv.

Hva er bra, hva er dårlig? Hva må man ha, hva kan man flott styre unna?

I mitt tilfellet er det snakk om en naturbarnehage og sønnen vår er 13mnd når han begynner, og har gått siden han var 9-10mnd....veldig aktiv gutt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine skal også starte i bhg nå.. Trenger også tips! Mottas med takk..

Foreløpig fant jeg høstdresser på salg.. men ellers er jeg ganske blank..

Skrevet

Kjøp skikkelige dresser !! F.x. Trolldresser med ullfor, dyre, men det er en grunn til det...

Min sønn hadde sin Trolldress fra han var 2 til han var 4, da var den for liten, men fortsatt hel. Ellers ødela han ca 4 (ja, fire) andre dresser i året. Kjøpte noen billigere for ha ha i back-up..

Reima-dressene er også bra.

Så er ULL det beste tipset !! Alltid ull innerst, det blir aldri kaldt, selv ikke om ungen skulle bli våt.. Så fleecedress, eller ev. en ulldress.

Goretex er kjempebra. Det lønner seg å betale litt...

Kos dere masse i bhg !!

Hilsen bhg-tante :))

Skrevet

Gutten min på litt over 4 år går i gårdsbarnehage. De er ute uansett hva slags vær det er, så jeg signerer innlegget over. Ull innerst og yttertøy og sko av god kvalitet. Jeg sverger til Reima fremfor Troll, men begge er veldig bra. Dersom man kjøper på salg så blir det ikke så dyrt likevel. Det finnes forøvrig mange gode dresser å velge mellom som er rimeligere enn de to, men det er lurt å undersøke hvor varme og vanntette de ulike merkene er før man kjøper. Man kan også "spare" penger ved å kjøpe billige inneklær.

Skrevet

*dytter*

Lurer på det samme. Snart barnehagestart, flott med tips til hva som må kjøpes, blir vel kanskje tatt opp som tema snart?!!!!?......

Skrevet

Ullbodyer, ullsokker, støvler, regntøy uten foring. Bedre å kle de lag på lag. Ikke flees inni da dette blir kaldt når det blir vått. Dress, klær som du IKKE er redd for, og som er behagelige for barnet å ha på. Tøffler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...