Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Jeg er gravid for 2. gang og kjenner at jeg er mye mer bevisst denne gangen. Holder meg unna all kunstig søtning, sukker og bearbeidet mat. Prøver å spise variert med mye frukt og grønt og forskjellige typer kjøtt og fisk. Spiser ikke snop chips o.l.... Får mange rare kommentarer på at jeg er så streng, så lurer på om det er bare meg? Farger heller ikke håret, bruker ikke styling, parfyme o.l og bruker ellers bare økologiske hudpleieprodukter og minst mulig av den slags... Så bring it on jenter, er jeg hysterisk?
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Tja.... At du er påpasselig med hva du spiser og at du bevisst unngår bearbeidet mat, sukker, søtningsstoffer m.m. er jo bare fornuftig spør du meg! Men dersom du ikke så mye kan se på et pizzastykke, ta deg et glass brus eller en sjokoladebit en lørdag så synes jeg det virker noe ekstremt og overdrevent!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Det er greit å være forsiktig, men ja, jeg vil si du er litt hysterisk... Og ikke style håret? Greit å ikke farge det, men å ikke bruke spray, gele, skum e.l. dersom du vanligvis bruker det synes jeg var drøyt!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Er ikke hysterisk å ha et sunt og variert kosthold. Jeg holder meg også unna kunsig søtningsstoffer. Men er nok ikke like flink som deg når det gjelder sukker og bearbeidet mat. Du er bare en mor som vil gi babyen sin et godt utgangspunkt og en sunn start. Jeg vil si du ikke er hysterisk jeg. De som kaller deg hysterisk er nok de som selv synes det er alt for mye arbeid og styr med å følge rådene fra mattilsynet og som ikke orker å tenke på alle de farlige stoffene vi omgir oss med. Kanskje de har litt dårlig samvittighet innerst inne og skulle ønske de var like flinke selv? Nei, vær stolt av de valgene du har tatt! Ps. jeg ble kalt hysterisk fordi jeg trappet ned på kaffe og te... Babyene fortjener at vi tar vare på dem, også i svangerskapet!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Det blir feil hvis du lar dette styre livet ditt på en slik måte at det tar opp mer tid enn det bør. Altså, hvis du hele tiden tenker på det, og du ike klarer å slappe av rundt mat og vanlige ting som sminke og hårspray, da har du gått litt for langt. Man skal være obs på giftstoffer og sukker/fett når man er gravid, men har man et sundt forhold til mat generelt så blir det som regel ikke noe problem når man blir gravid. Så enten har du levd litt for usunnt før graviditeten og må kjempe deg gjennom sunnheten nå, eller så har du latt bekymringer tatt overhånd. Ingen av delene er sundt for sinnet ditt. men det er bra at du har fokus på at babyen ikke skal få i seg gift, og at du ikke skal få i deg for mye fett og sukker. Hadde bare alle hatt det i BAKHODET til hverdags, hadde mye blitt bedre her i verden;)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Du er i overkant hysterisk ja.. Ungen dauer ikke om du koser deg med en sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå