Gå til innhold

Jeg har vært der dere er dag jenter, mitt råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For 3 år siden gikk jeg gravid med min datter. Da jeg fødte henne viste vekta mi 106 kg. Jeg bestemte meg for å ta grep om problemene mine, og veier i dag 65 kg. Jeg har fått kjempegod hjelp på fedon lindbergs klinikk, jeg lever etter denne dietten den dag i dag 2.5 år etter... Det er egentlig ingen diett, bare en ny måte og spise på. Anbefaler deg å ta en titt på en av bøkene hans og kontakte klinikken om du tror det kan være noe for deg. Han har "reddet" livet mitt.... Du kan følge hans råd selv om du er gravid eller ammer da det ikke er en slankekur. Det var knalltøft å legge om kostholdet, jeg har ahht mange nedturer og mange turer på butikken etter cola, chips og smågodt før jeg klarte å tilpasse meg etter måten å leve på. Men nå kunne jeg aldri tenkt meg å gå tilbake, Aldri i livet....

Det koster en del kroner med oppfølging på klinikk, men med mine noen og hundre kilo ville jeg gjøre det ordentlig... Det var virkelig verdt pengene!

Uansett hva dere velger å gjøre, LYKKE TIL!!! Bruk meg som eksempel, jeg er 41 kg lettere....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint da =) det er ganske bra gjort.. er hardt å stå på å gå ned i vekt..

Det tar tid, mn det er jo verdt det..

Hva er det får no klinikk da? er det trening/kost greier som de følger opp?

Skrevet

Hva får deg til å tro at bare fordi vi i denne gruppa er store, så ønsker vi desperat å slanke oss??

Såvidt jeg vet er det ei gruppe her inne om slanking og sånn.. synes du kan holde deg til å poste sånne innlegg i den gruppa, jeg....

Skrevet

Det er en del oppfølging i forhold til kost, ikke så mye fokus på trening bortsett fra at det annbefales. Oppfølgingshyppigheten varierer, du kan ta div kurs, annbefaler deg å sjekke med de hva de kan tilby deg nå siden det sikkert er en del nytt siden jeg var der, Jeg gikk på et 10 ukers oppfølgingsprogram sammmen med andre i min situasjon samt noen individuelle timer med lege litt pga min helsetilstand.

Huldra82 - Jeg velger å tro at de aller fleste over 90 kg ønsker å gå ned i vekt. Men å akseptere kroppen som den er må jo være helt fantastisk. Nå etter at jeg har gått ned i vekt syntes jeg mange frodige kvinner er flotte, det klarte jeg ikke å se når jeg var over 100 kg. Når kiloene renner av, ser man at det ofte er en en del underliggende problemer man må jobbe med. Kiloene mine var ikke grunnen til at jeg hadde det kjipt med meg selv, men min selvfølelse var på bunn. Man kan ha en kjempegod selvfølelse selv om man er 100 kg og kjempedårlig om man er 60 kg. Hvordan man har det med selg selv er avgjørende. Så flott for deg at du aksepterer din kropp, det mener jeg virkelig!

Skrevet

Tusen takk for gode råd :) og så flink du har vært som har gått ned så mye!! Jeg bor i litt utkant, så blir nok for langt for meg å bli med på et sånt opplegg, noe som er veldig dumt, tror det kunne vært midt i blinken for min del.

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes det er kjempeflott at du har klart å gå ned så utrooolig mange kilo og streber etter akkurat dette selv, men jeg må jo si jeg syns du har en utrolig "se ned på" innstilling når du presterer å si at "jeg velger å tro de aller fleste over 90 kg ønsker å gå ned i vekt". Aller mest sier det kanskje noe om den selvtilliten du hadde da, som du også har påpekt, men du knuser jo bare andres selvtillit med å si sånne ting!! Jenter som er fornøyd med hvordan de ser ut, enten de veier 60, 103 eller 140 kg!!!

Mitt råd til deg er å tenke deg litt mer om før du kommer med slike ugjennomtenkte kommentarer neste gang.

• 3 uker senere...
Skrevet

åååh! Fedon er fantastisk :D gikk på det selv ca 4 måneder og fikk gratis oppfølging gjennom jobben og det gikk kjempe fint :D Så mistet jeg jobben og begynte i ett bakeri :( Hva skjedde så? Kan du si meg hvor mye det kostet?

• 4 uker senere...
Skrevet

Så vi kan følge Lindbergs råd når vi er gravid sier du? kan du ikke komme med noen tips oppskrifter osv...bor sålangt vekke at det er ingen Lindberg klinikk rundt meg:(

Men er veldig intresert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...