LillyMy+1<3 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Var til legen i går, 35+6. Og da målte han sf-målet mitt til 32. Er under den røde streken, men inn i det grønne feltet. Var under streket sist gang det ble målt og (uke 33) Er det helt greit, eller er det grunn til å tenke på vekstkontroll eller noe? Var til en turnuslege, som helt tydelig ikke hadde hatt svangerskapskontroller før!! Så fikk ikke noe svar av han ang om det var normalt. De fleste jeg kjenner har ligget over.. Prøver å ikke være en hysterisk førstegangs
Tøssa Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Den rød streken viser hva som er gjennomsnittet...så lenge du er innenfor det grønne område er du innenfor normalen, noen ligger over og noen ligger under....og som JM sier til meg- noen må jo få de små barna og!
LillyMy+1<3 Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2009 Så lave sf-mål tilsvarer da små babyer? Vil heller presse ut en på 3kg enn 4kg liksom.
elledille Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Lave Sf-mål trenger ikke nødvendigvis å være en liten baby, er det jeg har hørt. Men det vil være en indikasjon. Jeg hadde også 32 i uke 36, så flatet det ut, 33 i uke 39. Min baby er estimert til 3400 g ved termin(estimering pga seteleie). Du ligger iallefall innenfor normalen og bør ikke bekymre deg.
Malin90&Talia09<3 Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Snuppa inne i magen min var 30 i uke 34 :-) Også under normalen. Kan være pga at navlestrengen mangler ett kar hos meg da, men det er nok like normalt å ligge under som å ligge over :-)
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Jeg har sf-mål laaangt OVER det grønne feltet.det har jeg hatt alle tre svangerskapene.jordmor har alltid sagt at de sf-målene ikke er så viktige,det kommer an på så mye.hvordan du bærer barnet,mengde fostervann osv.. Min har blitt estimert til å bli ca.3,8 kg ved termin og det er jo vekt innenfor normalen....noe sf-målet mitt IKKE er..
Kazaya er fødeklar Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Hadde sf mål på 35 i starten av uke 36...blir et stort barn, hodet var festet.. jordmor mente det ble over 4 kg. Hadde ikke gjort noe om hun bestemte seg for å komme ut NÅ... Har termin om 7 dager...
Linwa Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Hei! Er det noen av dere som har hoppet plutselig i sf-mål? Når jeg var i uke 31 var sf-målet 28... men nå i uke 36 har det plutselig hoppet opp til 35! Legen synes det var veldig høyt og trodde kanskje det har blitt mye forstervann... Hun ringte sykehuset, men de mente det skulle gå en uke og så skal hun måle igjen. Ble litt redd..... hva kan skje hvis jeg plutselig får mye forstervann? (Blodtrykk er lavt og ellers ingen proteiner i urinen etc)
MammanTilEmma❤ Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 var på kotroll igår.. da va SF- målet 38... vokst 4 cm på 2 uker:-o e idag 37+3.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Så lenge du er innenfor det grønne feltet er det helt normalt. Jeg har hatt normalt symfysemål hele veien, og var over den røde linja sist, selv med liten mage. Likevel ble babyen estimert til å være 9 % under snittet i størrelse på forrige ultralyd. Så det trenger ikke være sammenheng med symfysemål og størrelse på baby bestandig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå