ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Samboer vil ha emmaljunga city cross med citybag fordi den er lett. Jeg ville i utgangspunktet ha en brun simo kombi, denne vognen er tung i forhold men man kan sette opp ryggen i bagen. Dette går ikke på citybagen. Jeg er førstegangsfødende og samboer har to barn fra før (miste er 7). Jeg innbiller meg at det ikke er lange tiden baby vil ligge flatt i vognen.. og jeg ønsker å bruke bagvognen så lenge som mulig. Men samtidig hadde det vært godt med en lett vogn. Må inn og ut av bilen mye! men man får vel en teknikk på ting etterhvert. Uansett blir det en av de to. Noen som har noen innspill? Lett vogn - fremfor tyngre vogn, men baby kan bruke bagvognen lenger.. http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country=NO En grei nok vogn:) http://simo.no/SIMO08/Vogner/Modellene/product02.htm?showCol=12221 Et klassisk vakkert utseende:) Trenger råd fra noen med erfaring
Mamma Mim Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Vi hadde sist ei arvet Simo Kombi, som vi gav opp ganske fort. Syntes den ble for stor og tung, unødvendig å måtte dra med seg sportsvogna når babyen bruker bagen.. Så vi gikk fort over til ei mindre og lettere 3 hjulsvogn, men! Så kommer MEN`ET! Forrigemann ble født i slutten av april og det var varmt og godt i været. Og dermed trengte vi ikke tenke på plass til vognpose ol i bagen. Når det ble behov for det gikk vi over til sportsvogndelen på ny vogna og voksi. Denne gangen får vi et oktoberbarn, termin 21. Oktober, nærmere bestemt. Så nå har fokuset vårt vært på å finne den perfekte høst/vinter-vogna. Og vi endte opp med Simo, men denne gangen Simo Duo. Dvs vi har kjøpt ei brukt Simo Bagvogn (Selges ikke lengre bare som bagvogn), for å slippe å kjøpe både bag og sportsovgndel. Da vi ikke blir å bruke den som sportsvogn, men heller gå for ei lettere og mindre vogn da. Simo Duo har stor bag, du slipper dra med deg sportsvogndelen når du bruker bagen. Perfekt på vinterføre.
mamman til to gutter Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Vi skiftet til sportsvogn når mini var nesten 6mnd, da ble bagen for liten. Det var midt på vinteren, så han lå veldig fint i skinnposen sin i sportsvogna, så det var ikke noe problem. Sette seg opp selv gjorde han ikke før han var 8mnd og før de gjør det bør de helst ikke sitte med støtte heller. Vi lot han få sitte litt av og til i vogna, men ikke rett opp og aldri lenge av gangen. Vi brukte en Brio Happyvogn og den har mulighet for å sette opp ryggen, men kun sånn at babyen sitter nesten rett opp og ned og med veldig dårlig støtte sidelengs, så vi lot han aldri sitte i bagen uansett. Jeg hadde ikke tatt hensyn til om det er mulighet for å sette opp ryggen i en bagvogn. Når barnet vil sitte oppe, så er det ikke noe problem å bytte til sportsvogna uansett.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2009 Takk for svar. Førstegangsfødende, så vet liksom ikke helt hvordan dette er i praksis. Har termin 28. november, og tror ikke det blir så alt for mange vognturer i desember, men tror jeg skal ta med saueskinnsposen vi skal bruke, og prøve i city cross'n. For hvis bagen er stor nok til vinterbruk, så får vi gå for den. Ønsker jo så klart en lett vogn som mulig:)
Gjest Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Min erfaring fra mine 3 aktive og nysgjerrige små gutter er at når de ble rundt 5 mnd så begynte det å bli et mareritt å ha dem i bagdelen av vognen fordi de ville opp for å se. Så da byttet vi. Derfor er ikke en stor bag noe ejg vektlegger akkurat. Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor så mange absolutt vil bruke bagdelen så lenge. Sportsvognsdelen er jo like bra å sove i for en baby på 5-6 mnd + om man bare bruke fotpose og gjerne isolerer bunnen med et lammeskinn ol. Sett at man velger en lun vogn da. Vi har hatt Simo vogn før, og aldri mer. Tung og uhåndterlig synes jeg, så vi har gått for en superlett Emmaljunga Nitro City med Citybag til denne gangen.
flikkiflakkaflikkflakk Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Jeg har vært fornøyd med vår Brio Kombi til våre to barn. Simo og Brio er jo ganske like på flere måter, også i vekt, vil jeg tro. Det var flere grunner til at vi valgte som vi gjorde. For det første bodde vi da i 4. etasje uten heis, og ville ha en bag å bare løfte ut. Bagen til vår Brio er hard, men har også god erfaring med mykbag, som vi måtte ha i dobbelvogna da nummer to kom (21 mnd mellom dem). Vi ville også ha en stødig vogn, som har god bakkekontakt og som vi like gjerne kan trille på grusvei og litt ulendt terreng, som på kjøpesenter. Barna våre er også født på vinteren, så vi ville ha en vogn som trillet bra i snø (derfor ikke trehjuling), var lun og god, og hadde god plass til voksipose/ dunpose. Nå venter vi nummer tre, også vinterbarn (februar), og Brioen skal ut på veien igjen:) MEN en ting jeg har erfart, er at man velger ulik av ulike grunner, og blir fornøyd, fordi man er forskjellige og vektlegger ulikt. Altså, vi kunne sikkert vært fornøyd med en annen vogn også. Men det var denne vi valgte, og som sagt, vi har vært superfornøyde:) Da nummer to var rundt året, kjøpte vi en GT trehjuling som vi også er utrolig fornøyd med! Den bruker vi fremdeles til minstemann, som nå er 2 år. Angrer helle aldri på at vi kjøpte søsken-/ tvillingvogna vår, også GT Safari. Lykke til!
Kari Trestakk Skrevet 16. juli 2009 #7 Skrevet 16. juli 2009 Vårt valg stod også mellom Emmaljunga City Cross og Simo. Siden jeg har termin 1. sept. gikk vi for Simo¨Duo. Det er gode vintervogner, de er godt isolert, og har stooor bag med plass til voksi-pose selv om ungen etterhvert begynner å bli mange mnd. Jeg er også tilhenger av å ha mulighet til å la ungen sitte i bagen, for min sønn var av typen som begynte å kjempe seg opp allerede ved 3-4 mnd alder. Ikke at de skal sitte i den alderen, men når ungen vræler av sinne og vil opp er det fint å kunne by på litt mer utsikt en gang i blant enn innsiden av kalesjen. Ellers vil jeg bare si at jeg hadde Simo Kombi sist, og selv om Simo er tunge vogner, så er trillekomforen så god at det ikke merkes ved vanlig bruk. Ved løfting inn og ut av bilen så er det klart at det er noen kg, men dersom man er normalt sterk så er det overhode ikke noe problem. Men det er en stor fordel å ha stor bil, slik at man slipper å demontere den fullstendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå