Gå til innhold

Bagvogn-spørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer vil ha emmaljunga city cross med citybag fordi den er lett. Jeg ville i utgangspunktet ha en brun simo kombi, denne vognen er tung i forhold men man kan sette opp ryggen i bagen. Dette går ikke på citybagen.

Jeg er førstegangsfødende og samboer har to barn fra før (miste er 7).

Jeg innbiller meg at det ikke er lange tiden baby vil ligge flatt i vognen.. og jeg ønsker å bruke bagvognen så lenge som mulig. Men samtidig hadde det vært godt med en lett vogn. Må inn og ut av bilen mye! men man får vel en teknikk på ting etterhvert. Uansett blir det en av de to.

Noen som har noen innspill? Lett vogn - fremfor tyngre vogn, men baby kan bruke bagvognen lenger..

http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country=NO

En grei nok vogn:)

http://simo.no/SIMO08/Vogner/Modellene/product02.htm?showCol=12221

Et klassisk vakkert utseende:)

Trenger råd fra noen med erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt emmaljunga mondial duo fordi jeg synes den kombinerer det jeg er ute etter. Min søster har hatt simo kombi og hun brukte pute bak ryggen i stedet for å sette opp ryggen i bagen...syntes det var bedre for baby...så vet ikke om det er en idé i forhold til citybagen...

Skrevet

jeg hadde bag hvor man kunne sette opp ryggen, men brukte den ikke en eneste gang.... altså jeg satt alderi opp ryggen, brukte bare dyna eller en pute bak i ryggen.... mye bedre for barnet og sitte sånn..

Skrevet

Jeg ville gått for Emmaljunga-vognen! Synes den er mye bedre og finere. Har selv Brio Happy Duo, men det sto mellom den og Emmaljunga. Happy´n er veldig lett da, om dere er ute etter det..

På den går det også an å slå opp en klaff i ryggen som gjør at hun kunne sitte når hun begynte med det. Så jeg brukte bagen i nesten 9 mnd jeg.

Gjest Tipsie
Skrevet

Hei!

Jeg skulle også gå for City Cross.. Hadde reservert en i Sverige og alt.

Var fast bestemt på denne helt fram til jeg leste at noen syntes den virket litt liten til vinterbruk med vinterpose i.

Tok kontakt med butikken jeg hadde bestilt den i og spurte hva hun mente... Hun spurte når jeg hadde termin, og sa hun syntes vogna var for liten når jeg hadde termin i Oktober.

Så vet du det! Glad jeg ikke ender opp med en vogn som barnet ville ligget trangt i. Vil kunne være ute med vogna så lenge jeg vil uten å måtte bekymre meg for det.

Skrevet

City cross'en er en av vognene jeg ser på også. Jeg har en Simo kombi fra før, og grunnen til at vi skal selge den, er at den er så tung. Klarer ikke å dytte på den med det bekkenet jeg har.

Ang. vognpose så kommer det vel an på hvilken vognpose du skal ha. City crossen har ikke så liten bag i forhold til mange andre vogner, de fleste er ganske like.

Skrevet

Jeg går også og sikler på city crossen, men ble litt usikker da jeg reiste til butikken å kikket på den og snakket med hun som jobbet der. Hun sa at det var en super vogn, men det jeg reagerte på var at den bare var 75cm lang (bagen), og at man ikke kunne heise setet i bagen. Hun sa man ikke trengte en lenger bag pga barnet ikke bruker bagen lenger enn til 6mnd. Jeg er førstegangsfødende så jeg aner ikke om dette stemmer eller ikke. Bortsett fra at den var litt liten har jeg fortsatt lyst på den, i.o.m. at jeg kommer til å løfte den mye ut og inn av bil, og at jeg får en vinterbaby, og trenger ikke noen ekstra tyngde når jeg skal skyve den opp bakkene i snøen der vi bor. Hun viste meg en veldig god dunpose som ikke tok for mye plass som ville passe fint i vogna, og definitivt var varm nok. Men vet ikke hva jeg tenker om den korte bagen....

Skrevet

takk for gode innspill:) Var på babyshop i slutten av juni og så på begge disse vognene. Angående vognpose, så fant de i butikken en vanlig voksipose og la i begge vognene, og det var ikke noe problem. Så tenker ikke så mye på det. Men noen som vet hvor lang simo-bagen er i forhold?

Tror kanskje jeg heller mer mot citycrossen igjen:) Hadde ombestemt meg helt til jeg hørte ryggen ikke kunne tas opp. Men stort sett alle jeg har snakket med som har barn fra før, ønsker en lettest mulig vogn. Så kanskje jeg får vurdere pute/dyne bak baby etterhvert i stedet. Er jo jeg som kjører mest og skal ha med meg vognen. Men bekkenet og vond rygg før graviditet er kanskje det det smarteste.

Skrevet

Tenkte på en ting til også angående bagvognen. Vet det går voksipose i city bagen, og med termin 28. novmeber er det jo mai når baby er 6 mnd, hvor lenge er det vanlig å bruke voksipose? Kommer selvsagt an på været. Men uten pose vil det jo bli større plass etterhvert..

Skrevet

Det med at man ikke kan slå opp ryggen i baggen er vel ikke det helt store problemet. Barnet kan ligge i city crossen når det blir å stort at det vil sitte. og da bytter man bare.

Skrevet

Leste på et annet innlegg her inne at bagen på simo kombi er 83 cm. Trodde ikke at det var så stor forskjell på bagene.. nå hadde jeg nesten bestemt meg for citybagen. Må nok tenke litt til. Ikke brått sikkert vi får en baby som blir så veldig lang heller. Ingen av oss som er veldig lange. Far en 173cm og jeg er 169. Så er ikke sikkert det er noe problem:Det jeg egentlig tenker er en liten baby i dyp vogn så lenge som mulig.. hehe, tiden løper i fra når de først er utenfor magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...