Gå til innhold

Hvor mye gir dere til deres barns bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart bursdag her i huset. Og ønskene er jo ett DS spill.

Hvor mye gir dere til deres barn?

Er dere nøye på at de får akkurat samme sum? Eller får de det de ønsker seg? ( innenfor rimelighetens grenser)

Eller hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn er bare 4 og snart 2 år så verken sjalusi eller spesielle dyre ønsker har vært aktuelt.

Det har variert litt hvor masse de har fått for. Storesøster fikk en gåbil + to votter med rangler på til første jul. Til hennes første bursdag fikk hun klær for godt 1000,-

De får litt det de trenger. Men har vel maxgrense på 1000,-

Kanskje litt mindre nå når jeg er alene. Kommer nok litt an på hva jeg har råd til. Jeg kjøpte ny vogn til lillebror for han trang det, men han får bare en liten gave i tillegg, for vogna blir bursdagsgave. Selv om den er langt over maxgrensa.

Skrevet

Jeg har ikke noe pris men ser hva hun trenger og tar det derfra. Nå trenger hun ny sykkel og da får hun det. Har ikke vært å funnet den enda, men jeg finner jeg en billig så kjøper jeg ikke masse mere bare for at det ble for billig. Barna i dag har alt og det blir jeg smertelig klar over til hver bursdag når vi ikke ANER hva vi skal kjøpe eller ønske for at hun egentlig har alt.

Til nå har hun ikke ønsket seg noe dyrt (5 år) så akkurat det må vi se på når ønskene ryr inn :)

Skrevet

Det er jo litt forskjellig, noen ganger ønsker dem seg jo ting som ikke koster så veldig mye men dem får for ca 500 - 1000 kr i bursdagsgave.

Skrevet

De får stort sett det de ønsker seg/ trenger innen rimelighetens grenser. Lillesøster fikk ny sykkel til sin bursdag (500 kr), mens storesøster ønsket seg sminkedukke (150 kr). Begge var over seg av glede, og det er det viktigste.

Skrevet

Det er en blanding av hva vi mener de trenger og hva de ønsker seg. Nintendo DS har lenge vært ønsket her i huset, men han maser ikke om det. Det blir nok til at han får det til 7-års dagen sin, tenker jeg. Jeg synes egentlig at det er en "unødvendig" gave, men vil ikke at han skal henge etter de andre heller. Faktisk får han den ett år etter alle andre, men jeg håper at interessen ikke har dalt.. Skjønner at vi skulle gitt den for ett år siden..

Skrevet

Her er det også etter ønsker og hva de trenger. Varierer fra år til år, og gavene har til nå ikke alltid hatt samme verdi i kroner.... Gutten fikk DS i bursdagsgave, men da måtte han legge i 500kr selv.... Jenta har også fått sykkel i bursdagsgave et år, men da var det noe hun uansett måtte ha...

Men til vanlig ligger gavene alt etter økonomien vår, og et sted mellon 400- 800 kr.....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...