Gå til innhold

Når kan man begynne med bringebærblad-kapsler??


anette1986

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært og kjøpt for en uke siden...da fikk jeg beskjed om og ta de 14 dager før termin.! Har hørt 1 mnd før noen plasser..... så ikke vet jeg! Men jeg kommer ikke til og ta noen sjangser,så jeg har tenkt og starte 1 mnd før! Det kan neppe skade......?

 

Håper de funker da... bådde på letting av fødsel og med tanke på revning......

 

 

 

Du kan jo spørre der du kjøper og høre hva de sier?

 

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt,men tenkte ikke på å spørre om det:P

 

Er i uke 33,lurer på om jeg skal begynne eller om jeg skal vente til uke 35,har hørt både uke 30 og 35...

 

Men det setter jo ikke i gang,det skal jo bare hjelpe til der nede. Så da kan det vel ikke skade å begynne nå? hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også å begynne med de, skal dra å

kjøpe kapsler i dag:)

Leser litt forskjellig på nettet om når det er best å starte,

noen sier de 3siste mnd i svangerskapet,noen sier 30-33uke

og det er de som sier at de har brukt det hele svangerskapet

+1 mnd etter fødsel.

Så jeg tror jeg bare skal hive meg på de, er i slutten av uke 32 no:)

Må få høre litt om det er noen som merker noe effekt

el forandring på kroppen=)

 

Lykke til folkens, håper dette funker for oss=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke kapslene, men drikker teen. Og med teen skal en begynne 3 mnd før, og så øke inntaket 4-6 uker før termin. Jeg begynte i uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med kapslene nå i går.! er i uke 34 jeg nå.....

Håper de funker................................. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får kjøpt det på helsekost.

Kjøpte også jordnøttolje så jeg får testet det ut i samme slengen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig de har de på apoteket også;) Der har jeg ikke sjekket:P

De koster i underkant av 200 kr

 

Jeg har brukt de en uke nå,og har kynnere ganske ofte! Ble tom. lagt inn til observasjon på føden fra søndag til mandag pga sterke kynnere,så her skjer det ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint middel ved svangerskap og fødsel

Det er imidlertid som et fødselsforberedende middel at te av bringebærblad i våre dager har størst aktualitet. Urten har avslappende, styrkende og sammentrekkende virkning, og virker spesielt gunstig på livmoren i de tre siste månedene av svangerskapet og under fødselen. Den sammentrekkende og stimulerende virkningen er med på å styrke og stramme musklene i livmor og underliv, mens de avslappende og mer beroligende egenskapene samtidig får livmoren til å slappe av.

 

Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen. Den virker på fordøyelsessystemet og kan effektivt lindre kvalme under svangerskapet. Te av bringebærblader kan derfor brukes for å sikre en trygg og lett fødsel, og for å stimulere melkeproduksjonen etter fødselen og lette rekonvalesensen. Den styrkende og beroligende virkningen på den glatte muskulaturen i livmoren bidrar til å lindre smerter ved livmorsammentrekningene under fødselen, samtidig som den gjør sammentrekningene mer effektive så fødselen både blir lettere og mer kortvarig. Laboratorieforsøk har vist at te av bringebærblad virkelig påvirker livmoren, men da den eksakte virkningsmekanismen er ukjent, anbefales det at inntak av slik te under graviditet bare skjer under medisinsk oppsyn.

Dosering

 

Man lager urteteen ved å la en liten håndfull friske eller tørkede bringebærblader småkoke i en halv liter vann noen minutter, og la det hele trekke videre i omkring 15 minutter før bladene siles fra. Drikk en kopp av denne teen 2-3 ganger daglig.

ADVARSLER / BIVIRKNINGER / KONTRAINDIKASJONER

Te av bringebærblad bør brukes bare de tre siste månedene i svangerskapet, og da under oppsyn av kvalifisert helsepersonell.

 

Det med oppsyn av kvalifisert helsepersonell, er vel om risikoen for fortiligfødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mottatt mine kapsler fra natures sunshine nå, men ble litt skeptisk. Står at man skal kontakte lege ved bruk av naturlegemidler og jeg leste om ei her inne som kanskje trodde at ungen hennes ble født 5 uker for tidlig pga av inntak av kapslene og ikke minst lakrisrot-te.

Jeg er i uke 34 fra mandag av, men vet ikke om jeg tør å begynne enda.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 35 fra mandag av og har tatt kapsler i en ukes tid no.

Men tar bare 2stk om dagen, men blir nok å øke med tid.

Merker mere kynnere, men kan jo alltids va tilfeldig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 36 og begynte med kapslene i dag.

2 kapsler 3 ganger daglig.

jeg tar også den red raspberry fra natures sunshine.

men vet ikke om jeg tørr å ta mer enn 3 kapsler dagli.

men vi får se =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke35 fra mandag og begynte før helgen

og ta 2kapseler morgen og kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du merket noe forandring norland&hikketrollet?

jeg leste litt om det på nett og leste noen innlegg om sterke kynnere osv og tildlig fødsel. er litt usikker på om jeg skal fortsette. har tatt de i dag jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oftere kynnere, men det kan jo alltids va tilfeldig.

De skal vell uansett komme litt oftere mot slutten.

Ellers så merker jeg ikke noe ubehag og lilletrollet

spreller og hikker dagen og natten lang =)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt fint også:) Har endel kynnere ja;)

 

Hadde mange vonde kynnere i begynnelsen,og var jo tom. inne på føden til sjekk. Så da gikk jeg fra 6 om dagen til 4. 2 morgen og 2 kveld;)

 

Så nå er alt supert,kynnere i hytt og pine,men ikke så voldsomt vonde som de var:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...