Lillefot08 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Har fått noen kjente til å servere i bryllupet vårt. Men aner ikke hvor mye man skal gi? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Dette lurer vi også på!! Har tenkt å gi gavekort på f.eks klesbutikk og gi en flaske vin eller noe sånt, men er usikker! Dette er venner av familien som skal hjelpe til! Har selv servert i bryllup ett par ganger, fikk ene gangen en flaske vin og andre gangen husker jeg ikke!
Ireyna Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Jeg serverte da jeg var ungejente (15-16 år) og da fikk jeg tur til Oslo og kino av brudeparet. Siden har jeg servert et annet sted hvor jeg fikk 100 kroner timen, jeg har også fått en vin i betaling og et sted fikk jeg mat og kake og sølvøredobber. Har vært strålende fornøyd med alt, og betalingen var jo da fra 100 lappen og opp til 1000 kroner. Et annet sted har jeg hørt at 100 kroner timen er greit, men jeg syns vel også det kommer litt an på hvordan kjennskap du har til de som serverer. Familie, nabojenta, arbeidskollegaer, osv.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Jeg har vært bartender og servitør i to bryllup. Den ene var fra ca. 15-23 og da fikk jeg 500 kr og en flaske vin. dette var for en arbeidskollega, som jeg faktisk tok meg fri fra jobb for å være der, så det synes jeg var litt dårlig.. det andre var en venninde av mamma, og var jeg fra 13 - de sene timer, der fikk jeg 1500 kr, mat og så mye hjemmelaget øl og cider jeg bare ville ha, og en flaske vin. Det spørs jo litt hvor lenge du skal ha de der, og hvordan du kjenner de. En flaske vin og et smykke/øredobber er jo en fin ting å gi dersom det er venninder ol.. er det litt mer utenforstående synes jeg det bør betales litt.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Jeg har servert mange ganger i og bruker å ta/få 150 kr timen svart. Så jobber vi ræva ta oss å da..gjør alt..det ser helt strøkent ut på kjøkkenet og rundt om kring når vi er ferdige:-)Fått bare skryt...
desemberjenta06+spire Skrevet 20. juli 2009 #6 Skrevet 20. juli 2009 Vi skal gifte oss i september og jeg har tenkt til å gi 500 kr. til hver av dem som serverer, kommer også til å si det til dem så de er klar over hvor mye de får. De kommer også til å få mat og drikke. Det er fire stk. som jeg jobber sammen med. Så har vi leid inn egen kokk som skal ordne med maten. Jeg serverte i bryllup i fjor sommer. Da var vi 7-8 stk som serverte, og jeg fikk en dunk med vin og de andre fikk ingenting. Skikkelig dårlig, og det er jo noe de burde sagt på forhånd så vi hadde vært klar over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå