Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Har en jente på 3,5 år. Som har gått uten bleie hjemme, men ikke i barnehagen. Nå har hun sluttet i barnehagen også, men har begynnt å tisse seg ut på ettermiddagene, flere ganger i løpet av en ettermiddag!! Hva skjer?? Hvorfor nå plutselig???? PLEASE, noen som har noen råd???
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Vi opplevde det motsatt, småen hadde vært bleiefri et halvt år men begynte å tisse på seg i barnehagen. Han var plutselig blitt eldst på småbarnsavd og syntes nok overgangen var vanskelig. Etter samtale med personalet ga det seg. Vi tolket det diyhen at noe ikke var som det skulle når han begynte å tisse på seg. Han var den enste som ikke brukte bleier på sin avd, og jeg tror han hadde litt behov for å være beibi, sånn som de andre barna. Som råd aner jeg ikke.. Hvis det ikke er noe rundt jenten som er forandret og det ikke er noe hun reagerer på, som småsøsken e.l. så aner ikke jeg. Kanskje det ville hjulpet henne å ikke på noe på underkroppen? Det var slik vi fikk småen bleiefri i utgangspunktet. Det var lettere for han å komme seg på potte eller do da. Men da var han noe yngre enn jenten din.. :-/
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Selv om hun sier nei, nar du spor om hun skal tisse , bare tar du henne ut pa doen og sier at hun bare skal prove. kommer det ingenting sa trenger hun ikke tisse akkurat da, og gjenta prosedyren hvis du synes det gar for lenge uten at hun tisser. Ble litt innviklet dette , men det funker. Barn sier ofte nei hvis du spor om de skal tisse, for de har ikke "tid " til dette, tror at leker og lekekamerater forsvinner hvis de tar en tur pa do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå