Lillegull og meg Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jenta mi blir 1 år i august, da begynner hun også i barnehagen. Vil kjøpe en Reimadress til henne, men vet ikke hvilken/hva slags jeg skal kjøpe. Hva er forskjellen på Reimatec og Reimadress? Hvilken passer til en 1 åring? Er dressene store i størrelse?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Reimatec "tåler" mer enn Reima, så jeg ville valgt den. Vi hadde 74 i første dress til tuppa vår, ble brukt fra hun var 9mnd (rundt jul) og frem til den var for varm (vinterdress altså), og passet så vidt over sommeren (fylte år i april). Vil tippe 74 el 80 er godt nok for jenta di. Jeg syns de virka litt store i str (hun har brukt samme str eller mindre enn hva hun har brukt i vanlige klær) men det kommer sikkert an på kroppsbygning. Jenta vår har ligget i øvre kurver mtp lengde, men det kommer seff an på hvordan lengden er fordelt (lang rygg/lange bein).
Lillegull og meg Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2009 Takk for svar! Hvilken er vinterdress og vår/høstdress da? Er det sånn at man kan "kneppe" inn fleecedress i begge typene?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 http://www.reima.fi/se/sok_produkter/ Hvis du velger "overaller" og "ytterplagg" kan du se utvalget. Jeg har ikke brukt fleecefor i våre dresser (det er ikke veldig kaldt her om vinteren så vi har klart oss fint med vinterdress og ull under) men jeg arvet nettopp en dress hvor det også var med for (ikke sjekket hvordan det henger sammen). Ble litt usikker på nettsiden hva som er vinterdress og hva som er vårdress (så egentlig ut som alle var vårdresser) - kommer sikkert mer når høsten kommer tenker jeg. Vinterdressen er tykkere og har varmepute i rompa til de små som sitter mer )
Babyønske �� Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 En Reima-tec dress er vanntett, vindtett og pustende. En vanlig reima-dress er vannavstøtende, dels vindtett og stort sett pustende. Kan variere fra type til type. Til barnehagebruk ville jeg valgt Reima-tec, selv om det stort sett ville holdt med vanlig reimadress til en 1 åring, men 1 åringen blir jo eldre og mer aktiv i løpet av barnehageåret. Vår/høstdressene er uforet, men det finnes fleecedresser som kan kneppes inn. Bor du et sted det ikke er så veldig kaldt på vinteren kan du bruke denne typen gjennom vinteren. Da kan du tilpasse hva du har under, f eks ull. Vinterdressene er foret, og blir for varm å bruke vår/høst. Reima er normalt store i størrelsene. Det er lurt å ta med jenta for å prøve i butikken. Ikke kjøp for stor, da vil hun få problem med å bevege seg, samtidig som dressen blir unødig slitt, f eks nederst på beina fordi det slepes i bakken.
annki83 Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 ville nok tatt me datteren deres til butikken å prøvd dressen på. tror jeg ville gått for 86 vis hu er ca 1,5 år i vinter. vi hadde reima vinterdress i fjor. snuppa fikk til 1 års dagen i desember i størrelse 80. da var hu ca 76 cm å den passa fint til fin været kom på våren. nå er hu 84 cm å dressen passer nok litt på høsten også om det sko bli veldig kaldt. kommer nok til å kjøpe 92 til vinteren igjen selv om den nok blir litt stor til å begynne me..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Tror det beste er å prøve dressen på i butikken. Minstemann her er nå 11 mnd, og han har 86 i reimatec dressen sin og den har han brukt i et par måneder. Dressen er kort fra skrittet og opp, mens armer og ben er lange. Kunne ikke hatt mindre dress pga det. Ellers er forskjellen på Reimatec og Reima at Tec`n er mer vanntett.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Jeg ville definitivt kjøpt ReimaTec, for en 1-åring sitter jo ganske mye overalt, og er det litt bløtt i gresset eller i sandkassen da så slipper du å bekymre deg for at hun blir bløt. Slipper hun å ha på så tette regnklær også. Størrelsene er normale, heller litt store enn små, men ikke noe spesielt. Jeg har brukt str.86 på vårdressen til jenta mi i vår og kommer til kunne bruke den i høst også. Var derfor jeg kjøpte 86 da hun fylte året 15.mars, så den skulle vare hele sesongen. Var da litt lang i armene, men brettet bare opp en gang. Har også 86 i vinterdress som jeg kjøpte på halv pris, som jeg håper varer hele vinteren. Er lettere å bevege seg når de ikke blir så altfor store.
Lillegull og meg Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2009 Takk for mange svar! Lønner det seg for meg å kjøpe vinterdressen da eller vår/høstdressen som jeg "knepper" inn fleece i? For vinterdressen blir vel for varm nå til høsten, og vår/høstdressen blir for kald om vinteren??
Babyønske �� Skrevet 15. juli 2009 #10 Skrevet 15. juli 2009 Jeg skrev vel noe om det i mitt innlegg over. Du har lengre brukstid på dressen om du velger vår/høstdress og tilpasser med klær under. Men vet ikke om jeg ville valgt fleece, da det fort blir klamt. Ull er bedre da. Også kommer det an på hvor du bor og hvor kalde/snørike vintre det er. Er det lang kald vinter, ville jeg valgt vinterdress til vinteren, men ikke til å bruke om høsten. Så her må du nok vurdere økonomi og bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå