Gå til innhold

alternativertil brødskiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er på slankern etter fødsel.. har gått ned jevnt og fint i flere uker nå, men de siste tre-fire ukene har jeg bare stått i stampe, selv om jeg trimmer like mye, og...spiser nesten like sunt... vel.. jeg tenkte jeg skulle prøve å kickstarte denne slankekuren igjen neste uke, og ta en maratonuke... men blir så lei av brødskier med magert pålegg... brød er vel også fullt av kalorier egentlig..

så... hva spiser dere istedetfor brødskiver?

egg?

salat?

osv

forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er knekkebrød tingen. Gutten min elsker knekkebrød med leverpostei. Fins flere forskjellige typer knekkebrød i butikken, så der kan du variere litt.

Ellers så er jo salat veldig godt da. Du bare putte det du liker i en salat, vips...sundt og godt.

Skrevet

En venninne av meg lagde en kjempe god kyllingsalat en gang. Var ikke noe fancy. Kjøpte litt forskjellige grønnsaker, og stekte kyllingfilet i div. krydder for å gi smak. Kjempe godt.

Skrevet

brød og gjærprodukter er egentlig ikke noe slankemat...

men prøv eks ryvita knekkebrød; de er uten sukker og gjær. Også har du jo riskaker m havsalt, kan være godt m forskjellig på.

Ellers spis eks biola m hakkede nøtter og frukt til frokost. Lag salater til lunsj m alt mulig godt.

Cottage cheese er sunt og godt.

Et annet tips er å fokusere på å kutte ned på sukker og gjær, men passe på å få nok av de gode fettstoffene i deg! Det er nemlig ikke de du legger på deg av. Det gjør det også lettere å følge en diett om man får dekket det behovet. Eks er avokado veldig næringsrikt og sunt. + bruk olivenolje over salater, eller soltørkede tomater i olje ol. Bytt ut lettmargarin ol til ekte meierismør. Det er mye bedre for kroppen!

Og bytt ut rapsolje/solsikkeolje/olivenolje i matlagingen til kokusolje el meierismør. Kokusolje er kjempesunt for kroppen, og du legger ikke på deg av det!! Kjøp på helsekost el økologisk (på glass, flytende v høy varme). Det er den eneste oljen som tåler høy oppvarming.

Og bytt vanlig salt til ekte havsalt (kjøpt på eks helsekost, økol). Det er bra for kroppen og gir deg masse mineraler ol.

Lag smootiher med bær, frukt, linfrø, solsikkefrø, nøtter og litt linfrøolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...