Gå til innhold

hva spiser dere i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler jeg spiser alt for mye til tider. prøver å spise så sundt som mulig da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse, i hvertfall alt for mye i forhold til aktivitetsnivået. Jeg er 8+5 og spiser nesten hver time for å unngå kvalmen - og har jeg aldri klart å begrense porsjonstørrelsene til måltidene. Har ikke noe lyst på frukt og grønt, noe som er er uvanlig for meg.

frokost

to brødskiver med ost eller eggerøre, tomat

yoghurt med bær hvis jeg klarer

mellommåltider ut dagen

riskaker med mye kremost

grazia kjeks, ganske mange!

lunsj

baguette eller rundstykke med ost og skinke

donut eller mer kjeks, må ha noe søtt

middag

linsekarri med ris og yoghurt

kveldsmat

potetgull, tortilla chips eller ritz kjeks med rømme

drikke

appelsinjus - flere glass

mye vann

eplejus

en eller to kopper med te

I tillegg har jeg gått fra trening flere ganger i uke til null (både orker ikke og er redd pga av småblødninger for noen uker siden). Så det er ikke rart at jeg har blitt tykk rundt midten allerede, nei....!

Skrevet

Frokost: 2 havrekliknekkebrød med kalkunpølse og jarlsbergost. Alltid med en stor kopp grønn te og et stort glass vann.

Lunsj: 2 havrekliknekkebrød med kalkunpølse og jarlsbergost. Alltid med en kopp kaffe og et stort glass vann.

Middag: Veldig forskjellig. I går ble det pytt i panne og ei brødskive + skumma melk )pleier å drikke saft til middag da :) kommer ann på hva vi har.

Kvelds: 2 havrekliknekkebrød med kalkunpølse og jarlsbergost. Alltid med en stor kopp grønn te og et stort glass vann. eller fullkornsskorper med lettere nøkkelost, tropicana appelsinjuice utblandet med vann. Igjen: te er et must!! Hender jeg spiser en hel annanas i stedenfor knekkebrød eller skorper-kommer helt ann på hva jeg har i hus.

Har vært helta på denne maten i 2 år nå så går vel lei snart. Er vel litt vanedyr :)

Mellommåltid: Mye frukt og gullererøtter. idag blir det moreller, grønne epler og grønne druer.

Ellers trener jeg 4 ganger i uka lett løping og er fryktelig glad i godis (sjokolade og surt smågodt :)

Skrevet

jeg føler jeg spiser hele tiden jeg hehe.. må liksom ha noe hele tiden. er nesten slitsomt. og så har jeg fått dilla på grapefrukt!jeg har spist fire store grapfrukt hittil i dag,og jeg vurderer å kjøre i butikken for fler.. hehe uff

Skrevet

Brød i alle varianter!!

Reker i majones,kokt egg,kaviar,gulost og ribberull!

Ikke middag-det klarer jeg bare ikke nå...

Heller ikke søtt;kaker og sjokolade..

Spiser ca 4 ganger for dagen.

Frokost:yoghurt og banan.

Lunch-masse brød med nevnte pålegg

Middag og aftens:som lunch.

Tar omega3,jern og folat.

Drikker ca en halv liter lettmelk om dagen,litt kaffe og MASSE brus(uten sukker)

Lagt på meg ca 2kg og er i 12.uke!!

Klem

Skrevet

jeg som normalt elsker frukt og grønt sliter med å få i meg dette.. og all annen mat også.. ikke noe frister,, alt virker lite fristende :) men men ,, er 12+3 nå.. håer det lettner etterhvert.. noe må man jo putte i seg. merker at tarmene er oppblåste og vonde om dagen, kanskje det er en sammenheng der?

Skrevet

Litt for mye! Men heldigvis mest sunt. Har ikke lyst på søte ting som sjokolade og is og kjeks... Og jeg som vanligvis er veldig glad i brødmat synes ikke det er noe stas lenger... men tvinger i meg likevel. Er mest kvalm om kvelden, ihvertfall på stressende dager.

Frokost: to brødskiver med noe (i dag laks/eggerøre og hvit ost), juice og te. En kopp kaffe etterpå - dagens eneste (det begynner endelig å smake litt godt igjen, er 10+2)

Så har jeg heldigvis dilla på frukt, spiste både et eple og en nektarin som mellommåltid. En venninne ringte og spurte om vi skulle på stranda utpå dagen, og siden jeg begynte å bli litt sulten da, spiste jeg litt biola yoghurt før jeg dro. Det smaker IKKE særlig godt for tiden, men begynner å slite med treig mage, så jeg presset det i meg...

På stranda spiste jeg et grovt rundstykke med hvit ost. Så noe som jeg angrer på: det kom en isbil, og ALLE kjøpte en sandwich. Jeg gjorde som de andre, og det smakte fælt... var uggen lenge etterpå.

Nå når vi kom hjem laget jeg middag som gjorde meg godt: kamskjell med massssssse chili og grønnsaker, byggris ved siden av. Liker sterk mat, sur mat (limesaft på), salt mat!

Ellers har jeg dilla på salat for tiden, med masse grønnsaker og syrlig dressing, har det ofte til lunch, men i dag dro vi jo bort. Kveldene er verst, da er det nesten ingenting som smaker, men må spise NOE ellers blir jeg enda kvalmere...

Apropos is: vanlig is er pyton, men en dag fant jeg på å prøve Frutz. Det var passe forfriskende, og ikke så grusomt "kunstig" som andre fruktiser (som jeg ikke liker).

Det går også med endel vannmelon. Grapefruktjuice er også bra! Og masse Farris.... jeg er til vanlig glad i vann og har alltid drukket masse, men for tiden så smaker det altfor tamt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...