Gå til innhold

Hva skjer?? SA??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Forje tirsdag (1 uke siden) var jeg hos legen å tok en positiv test..

Var da litt over ikm, og regnet meg til at jeg da måtte være event 4+6.

Var litt sjokkert da jeg tok en positiv test, fordi jeg trodde akkurat at TR kom, for var smålig blod på papiret den morgenen. Men tok testen og den var positiv. Hadde hatt litt halsbrann og kvalme helgen før. Puppene var øm.

Den samme kvelden fikk jeg VANVITTIG vondt i magen.. Så vondt at jeg såvidt kunne stå på beina mine (nedi magen, begge sider). Jeg gikk på do, og det kom masse blod.. Blødde ikke mer, men la meg med den vanvittige smerten. Våknet tidlig dagen etter, og hadde nøyaktig like vondt. Kom meg til legen, hvorpå hun sier til meg.. "det er helt normalt".. "du er så kort på vei, at enten mister du, eller så gjør du ikke det.. Mister du begynner du å blø innen et par dager". Dette var onsdagen.. Utpå kvelden torsdag ga smertene seg.. Fredag var jeg bare litt øm.. Fredag kveld blødde jeg igjen (innimellom her hadde jeg blødd bittelitt, men mye BRUN utflod).. Lørdag kveld fikk jeg smerten tilbake.. og blødde igjen masse.. Søndag var det bra igjen, men kommer innimellom "skyllinger" med blod.. Ikke som mensen.. er ingenting, forså komme en "skylling" innimellom. Har ikke hatt vondt før jeg nå i kveld har vondt.. men nå mer på en side, og opp mot ribbena.. Blør enda i ny og ne.. Men har fortsatt symptomene på at jeg er gravid.. puppene er så øm at de kan jeg nesten ikke røre, og kvalmen er IALLEFALL her enda:S

Ved SA, forsvinner ikke symptomene ganske kjapt?

Snakket med legen såvidt på tlf i går, og hun bare ga meg mer sykemelding, og ba meg komme i neste uke om jeg enda hadde vondt? :S

Hvor lenge etter en SA kan jeg ta en test som er negativ? Det hjelper vel ikke ta test nå for å se om jeg har mistet??

Skal jeg gå som et spørsmålstegn så lenge? :( Noen som har noen svar til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, forferdelig å skulle gå sånn i uvisse! Hørtes ikke så hjertelig eller forståelsesfull ut hun legen...

Det høres jo ganske voldsomt ut med blødningene dine, men samtidig så har jeg også hørt om mange som blør MYE gjennom store deler av svangerskapet. Så det er nok helt umulig å vite. Noen ganger kan man også blø fordi man mister en tvilling.

Min SA i fjor startet med at alle symptomene forsvant, så kom 3-4 dager m bare litt brunt, før jeg den 4 kvelden fikk kraftige kramper og blødning. Så fortsatte det 1-2 uker. Da var jeg i 6 uke.

Men det er sikkert ikke en SA som er lik, og derfor umulig å vite hva som skjer med deg.

En hjemme-test/grav.test har ingenting for seg, fordi den ville kunne slå positivt ut i lang tid. Men det legen burde tilby deg var jo å sjekke hcg-nivået; blodprøve 1 dag, og så tar man ny 2 el 3 dager senere for å se om det stiger eller synker.

Det burde du gå til legen og be om i morgen, sånn at du i det minste kan "gjøre" noe i ventetiden.

Lykke til, håper det går bra!

Skrevet

Takk for svar:)

Da skal jeg innom legen i morgen jeg.. Trenger vel ikke inn til legen engang, men bør vel de i skranken kunne la meg få ta? :)

Skrevet

Hei ønsker :-)

Jeg synes dette var rart at ikke legen din sjekket deg mer? Hva om det er exu? Jeg hadde det i 2004 og begynte å blø og reiste på sykehuset og de sendte meg bare hjem igjen da de ikke kunne se noe på ultralyd. Smertene gikk litt frem og tilbake men plutselig så slo de til og da sprakk egglederen og det bar rett på operasjonsbordet og 1 stk eggleder måtte fjernes. Da hadde jeg holdt på i hele 14 dager for det var en lege som skjønte at det var noe alvorlig!

Alt gikk heldigvis bra og jeg fikk en skjønn gutt året etterpå :-)

Nevn det for legen din og mas hvis de ikke tar deg på alvor!

Man må være frisk for å være syk :-)

Lykke til videre

Skrevet

Har lurt litt på Exu.. men smertene er ikke hele tiden, og jeg klarer ikke plassere de til bare en side (som jeg har lest at smerten skal være om det er exu).. Syns legen min også "tar litt lett på det".. Mulig fordi jeg er såpass usikker på om jeg kan beholde nå.. det kom veldig ubeleilig det her:( Men uansett, håpløst å gå rundt med smerte i tide og utide og ikke mist det å ikke vite.. Vet ikke om jeg trenger ta stilling til om jeg skal beholde engang :S ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...