mamma til lillemor Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jeg er en enslig mor til ei jenta. Bynner med mine første utdannings åre på vidregående skole. Bor for meg sjøl. Noen som vet hva man skal søke angående stipend, utdannings stønad hva med lån ?? er det noe mer man kan søke ?
gordingoingslim Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Gå inn på nettsiden til lånekassen. Det finnes noen stønader til enslig mor som du kan søke om..og noe forsørgertillegg, husker ikke nøyaktig men noe er det..sjekk d ut.
mamma til lillemor Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2009 Har sotte i flere tima å prøvd å bli klok på NAV og lånekassa sine sider..
bamaly Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Det kommer litt an paa hvor gammelt barnet ditt er. Hvis du er i utdannelse de forste maanedene faar du jo "fodselspenger" paa en ca 7000 i mnd i ca 9 mnd. Etter det faar du stonad fra laanekassen paa et par tusen, og de gir jo ogsaa stipend. Ellers er det mulig aa soke om bostotte, dette faar du helt sikkert innvilget hvis du skal bo for deg selv. Da kan du faa nesten hele leia dekket av husbanken. Men dette gaar ogsaa igjennom nav saa vidt jeg har forstaatt det. Ta deg en tur til NAV, det er vel det beste raadet jeg kan gi deg. Saa forklarer du situasjonen og spor om hjelp. Det er ikke sikkert de informerer deg om bostotte, saa spor spesielt om dette hvis det er aktuelt for deg. Jeg gaar paa universitetet og har brukt laang tid paa aa sette meg inn i regelverket rundt min situasjon, men det blir jo selvsagt noe annet for deg. Jeg har tenkt aa dra til Laanekassa for aa faa hjelp til aa fylle inn soknaden min der. Hvis du har mulighet til det samme er det sikkert ikke saa dumt. Du faar ha lykke til!
bamaly Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 det er forresten ikke paa nav du maa sporre om bostotte men i din kommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå