sommer1 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Kunne godt tenke meg å fått høre noen synspunkt ang forsikring av barna jeg. Hvorfor har du/har du ikke forsikret barna dine? Jenten min er snart 4 mnd, vurderer om jeg skal forsikre henne el ikke....mener å huske at de sa på luksusfellen for en stund siden at det bare var tull med disse barneforsikringene....
*smula* Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Vi har forsikret lillegutt. Husker ikke helt alle punktene i avtalen,men det jeg liker ved den er at det bl.a. er utbetaling ved kronisk sykdom,som ikke trenger å være alvorlig, f.eks matallergier, sukkersyke o.l.
Klar for nr 2 Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Vi har forsikret snuppa vår. (har ikke fått den "godkjent ennå, men regner med det går greit). Det er greit å ha, men er to ting jeg synes er kjempeviktig: tilrettelegging av bolig om hun skulle være i en ulykke/ bli syk, uførepensjon om hun skulle bli uføre i veldig tidlig alder. Hos oss var det en selvfølge å forsikre snuppa(:
mamarama og lille banan Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 nei, det har jeg ikke gjort. vi velger heller å sette inn tilsvarende beløp som forsikringssummen (når vi er ferdig å studere blir det mer) på sparekonto. det er sjelden forsikringsselskapene utbetaler maksbeløp ved sykdommer, og jeg vil derfor heller bruke pengene jeg kunne ha betalt inn til forsikringen til hans egen konto.
Fikk maibaby06 Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har, pga uføreforsikring, engangsutbetaling og uførekapital ved erversmessig uførhet. Dessuten at han kan fortsette livs- og uføreforsikringen som voksen, UTEN nye helseopplysninger. Ikke mye å sette fingeren på for en på 3 mnd:) Dette blir da hans helseopplysninger resten av livet:)
babyfrøken *mamma* Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Selvfølgelig!! Det er kjempeviktig! Ikke pga penger for tilrettelegging av bolig etc, men hvis barnet blir ufør som følge av ulykke eller sykdom, og dermed ikke kan jobbe som voksen, vil de bli minstepensjonister resten av livet fra de er 18 år.... Det tror jeg ingen av oss vil barna våre... Anbefaler deg å snakke med en finansrådgiver i bank som også har forsikringer, iallefall for å høre argumentene.
Gjest mortillitenprinsesse Skrevet 15. juli 2009 #9 Skrevet 15. juli 2009 De er litt oppskrytt de forsikringene - jeg trodde for eksempel de skulle dekke uhell - som for eksempel at poden slår opp bildøra og inn i nabobilen og slikt. Men, nei, det er jo ikke sånne ting forsikringen dekker. Jeg trodde det var litt av hele poenget jeg da...
solei Skrevet 15. juli 2009 #10 Skrevet 15. juli 2009 Vi hadde i mange år. Tok de bort da ene jenta ble syk. Fikk ikke en dritt. Det er svært vanskelig å få penger ut. Mange av de vanligste årsaker til barns sykdom blir ikke dekket. Hvis du leser hva en barneforsikring IKKE dekker så gjelder det MYE. Derimot dekket staten det meste. Med det gode trygdeverket vi har idag så kan en barneforsikring bli smør på flesk. Det var en forsikringsvenn som gav oss innblikk i forskjellige saker. Han har ikke på sine barn. Men det er svært viktig at en i tillegg da sparer de pengene en ville brukt...som en garanti. Har og en veninne som er kreftsyk. Får heller ikke en dritt. Men Nav gir henne dekning for det meste. Men når hun dør vil mannen få en sum. Så at vi voksne har livsforsikring er svært viktig!!
mamarama og lille banan Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 kunne ikke vært mer enig, kosi! når vi ble foreldre tegnet jeg og samboer livsforsikring på hverandre pluss at vi begge har uførepensjonsforsikring.
solei Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 Minn mann ville i mange år ta de bort. Men jeg synes det var skummelt. Men etter at jeg fikk se de harde fakta da jenta var syk, så ble jeg forbannet. Tok de bort uten tvil. Og vi hadde GODE forsikringer. Hvert år sa de at de hadde en enda bedre forsikring osv...og vi bet på. Spesielt det med min venn. Hun har en konkret diagnose, Men de har sleipe smutthull som de bruker.
£adybird Skrevet 15. juli 2009 #13 Skrevet 15. juli 2009 Ja, men vi betaler ingenting for den. Det er barnas trygghetskonto i postbanken. Det eneste de krever er at barnetrygden blir satt inn på den kontoen. men vi kan ta de ut når vi vil...
Vipsenmamma Skrevet 15. juli 2009 #14 Skrevet 15. juli 2009 Som dere ser av denne linken er barneforsikringer verdiløse. http://www.dinside.no/111156/verdilose-barneforsikringer Så nei, vi har ikke forsikret barnet vårt.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Har ACE barneforsikring til begge to. www.barnetrygghet.no
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 Vi har forsikret barna våre. Mannen min jobber i forsikringsbransjen og hadde klare argumenter for hvorfor. Utbetaling og tilrettelegging dersom kronisk/varig skade. Behandling i utland om ikke Norges helsevesen kan hjelpe osv..Ting som kan være tungt økonomisk belastende for en familie. Uansett er det viktig å forsikre barna før det evt får påvist sykdom, ellers godkjenner ikke forsikringen den type skade som er påvist. Syns det er rart at enkelte forsikrer kjæledyra sine og ikke barna.. Hva er viktigst liksom?
solei Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 Ser argumentet med kronisk/ varig sykdom. Men det er og det punktet som er vanskeligst å få godkjent. For det er så defust tema/ sykdom. Mange går jo rettens vei..får medhold. Men forsikringsselskapene utbetaler alikevel IKKE ut pengene! Men det er opp til enhver selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå