Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hvis man har innbrudd i en leiligheten man leier, hvem skal betale for skifte av lås? Jeg eller huseier?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 huseier. . Han som eier huset/ leiligheten, så han som skal sørge for at sånne ting er i orden.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 jeg tror det er du som leier som har ansvaret.. det er blant annet derfor du skal tegne innboforsikring.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 innbo forsikring går vel på tingene dine som er inne i leiligheten? og ikke på fasaden og tingene som hører til selve huset. Det har jo huseieren forsikret.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 dekker ikke innboforsikring også innbrudd??
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 jo, den gjør det http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=127704 Men du må nok dekke egenandelen! Tror jeg da! Er det et sameie? Kanksje sameiet har forsikring som dekker det?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Hmmm... HI her.. I kontrakten står det: Utleier har ikke ansvar for skader eller tap som måtte oppstå ved innbrudd, bramm m.v., utover det som dekkes av de forsikringer utleier har som huseier.. Hvordan tolker dere dette? At huseiers forsikringer skal dekke ny lås, men ikke skader etc som har ikke er pålagt å ha forsikring for?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Det er vel ikke din feil om det blir innbrud hos deg? Så tror det er huseieren som må dekke nytt lås. Men hvis du hadde mistet nøkkel, så er det ditt ansvar å dekke nytt lås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå