*SmurfeMamma* Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 vognen vår ble ødelagt på flyreisen, så vi måtte kjøpe ny vogn (flyselskapet dekker utgiftene) vi kjøpte Quinny freestyle, for den liknet mest på den vi hadde og var i rett prisklasse.... noen som har erfaringer med denne vognen?? jeg venter jo en til i januar/februar, og lurer på om jeg da skal kjøpe bag til denne vognen, og bruke når babyen blir født....
Løven83 Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Jeg har den vognen, men ikke med bag, jeg personlig syntes bagen var litt liten og trang, men det er så forskjellig.. Utrolig god vogn og ikke noe å klage på.. Den tar kanskje litt stor plass i bilen da det er litt bredt mellom de to største hjulene, men de kan jo knipses av;) Har tatt vare på den og skal bruke den når neste baby skal begynne å bruke sportsvogn..
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #4 Skrevet 20. juli 2009 Veldig fornøyd med denne vognen. Brukte den første gangen og skal ha den neste gang. Bagen var kansje en anelse liten.
Gjest Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Jeg har brukt den i 3 år, også med bag, og har valgt en annen vogn til vesla i magen fordi jeg er så lut lei av Quinnyen at jeg knapt tåler synet av den lenger, hehe... Var kjempefornøyd i starten fordi jeg _ville_ like vognen jeg hadde kjøpt, men jo lenger jeg har brukt den, jo mer missfornøyd har jeg blitt. Jeg har prøvd litt ulikt av vogner, og ting jeg reagerer på med denne er bl.a *Bagen er utrolig liten *Kalesjen på bagen går maks opp i 90 graders vinkel, men synker litt tilbake igjen slik at om det regner rett ned, så regner det inn på babyen, regntrekket som følger med er håpløst og egne du kan kjøpe utenom må danderes godt til for å unngå ruskevær inn til babyen. *Vognen føles mye mer ustabil med bag på enn noen andre vogner jeg har trillet når de har hatt bag på, var flere ganger redd de ville velte, men det gjorde den ikke. *Sportsvognsdelen sin kalesj er veldig åpen og tynn og bråker enormt når man drar i den (i hvertfall på min og andre jeg kjenner sine, aldri hørt kales på andre våkner bråke så mye), dette gjør litt til at vognen ikke blir så veldig lun. Jeg må ofte ta på regntrekk når det blåser for at det ikke skal trekke så veldig inn i den. *Når jeg har sportsvognsdelen vendt mot meg, og spesielt om jeg har stellevekse på håndtaket, tipper den veldig, veldig lett! Er sportsvognsdelen vendt fra meg har jeg ikke opplevd velt med den, så der er de stabil, men litt av poenget med å kunne snu sportsvognsdelen forsvinner jo når man ikke kan stole på den begge veier... *Når vi løper med vognen, eller ikke har barnet oppi, så slarker den en del til tross for at vi har strammet skruene mange ganger hos forhandler. *Den er sinnsykt bred over bakhjulene, så jeg har satt meg fast mellom smale butikkhyller mange ganger. Den er nesten like bred som en tvillingvogn. *For å være en så "liten" vogn, er den veldig tung. Du får mange vogner som er mer rosmlig enn den som veier 5-6 kg mindre. *Den er veldig smal i sittedelen, med en 1,5- 2 åring i pose blir det trangt! *Den er utrolig vaskelig å rengjøre skikkelig. På den positive siden er vognen utrolig behagelig å trille på faste overflater, glidelåsen i kurven under gjør det enkelt å komme til, håndbremsen er flott, og det er greit å kunne ta til siden bøylen i sittedelen. Likevel, jeg ville ikke valgt den på nytt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå